Reducerile 2021 au început. La ce să fim atenţi ca să nu ne lăsăm păcăliţi de oferte

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO click.ro
FOTO click.ro

Reducerile de iarnă au început deja, iar din ianuarie 2021, cel puţin până în aprilie, numeroase branduri îşi vor prezenta online ofertele. Uneori, însă, preţurile mici îi pot deruta pe cumpărătorii entuziaşti, care uită să verifice preţul vechi şi să analizeze ce le oferă de fapt firme precum cele de îmbrăcăminte şi electrocasnice.

Branduri precum Otter au astăzi reduceri de până la 60% la încălţări din piele naturală sau ecologică, iar Decathlon are, de asemenea, oferte similare la mai multe articole sportive. Nici Zara nu este mai prejos de acestea în perioada iernii, aşa că le propune cumpărătorilor pulovere, paltoane şi geci la preţuri mai scăzute faţă de cele obişnuite. Altex a realizat deja un nou catalog online cu oferte la o mulţime de electronice şi electrocasnice. Un televizor Samsung costă, de exemplu, cu 500 de lei mai puţin. 

Prin urmare, clienţilor le este greu să-şi stăpânească entuziasmul. La ce ar fi bine să rămână atenţi, astfel încât să nu fie păcăliţi de oferte? 

Reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au făcut o listă anul trecut:

    

  • în cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai „în limita stocului disponibil“, verifică dacă oferta mai este valabilă în momentul respectiv.
  • orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoţională) trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei „soldare/soldări/solduri“, „lichidare“, „promoţii“, însoţită de data de debut şi de durata acesteia.
  • la achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul „3 la preţ de 2“, trebuie să verifici preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promotional.
  • orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat; fie prin menţiunile „preţ nou“, „preţ vechi“ lângă sumele corespunzătoare; fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preţ redus (soldare, lichidare, promoţionale).
  • verifică dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat).
  • solicită informaţii suplimentare atunci când ai nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site etc).

Cei care urmează aceşti paşi au şanse mai mari să cumpere produsele care sunt cu adevărat reduse. 

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite