Branduri celebre: D&G, bărbaţii din lumea femeilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Numele Dolce şi numele Gabbana nu spun mare lucru separat. Împreună însă, ele reprezintă una dintre cele mai recunoscute mărci. Doi bărbaţi au perfecţionat arta de a face femeile să se simtă sexy. Vânzări de miliarde de dolari, acuzaţii de evaziune fiscală la acelaşi nivel. Istoria uneia dintre cele mai importante case de modă din lume este plină de culoare şi, mai ales, de pasiune.

O istorie scurtă comparativ cu alte nume grele din industria luxului, prezente de chiar câteva secole pe piaţă. Casa Dolce & Gabbana a fost înfiinţată în 1985, însă succesul înregistrat chiar de la prima colecţie a propulsat-o pe plan mondial.

Pentru Domenico Dolce, cariera în modă sau cel puţin în industria textilă pare scrisă în stele. A făcut primii paşi în domeniu la o vârstă fragedă, gândind modele pentru mica firmă de textile a tatălui său. Pe măsură ce a crescut însă, compania din Palermo, Sicilia, a început să pară tot mai mică. A plecat la Milano, una dintre capitalele mondiale ale modei, pentru a studia designul. La scurt timp după ce a terminat facultatea, în 1980, s-a angajat ca asistent la un atelier local.

Acolo l-a cunoscut pe cel alături de care urma să scrie istorie. Stefano Gabbana, originar din Veneţia, avea, la vremea aceea, doar 18 ani, iar Domenico avea 22 de ani. A păşit în industria modei „împiedicându-se": a studiat înainte design grafic, însă s-a reorientat.

Marea şansă

Cei doi au început să lucreze la atelier şi, la scurt timp, şi-au deschis şi o afacere împreună. În 1982, Domenico şi Stefano au pus bazele unui studio propriu cu o investiţie iniţială echivalentă cu doar 1.000 de dolari. A fost primul pas pentru înfiinţarea companiei care, în doar câţiva ani, va deveni unul dintre cele mai importante nume din modă.
Cei doi au lucrat, la început, ca liber-profesionişti, creând doar pentru alte case de modă. Marea lor şansă a apărut în octombrie 1985, când Stefano şi Domenico au fost aleşi să prezinte o colecţie proprie în cadrul prestigiosului eveniment Milano Collezioni. Doar trei case de modă „tinere" au fost invitate să-şi expună creaţiile în secţiunea „Noi Talente", iar Dolce & Gabbana a fost una dintre ele.

Domenico Dolce (dreapta) şi Stefano Gabbana au format un cuplu până în 2005  Foto: reuters



Cei doi s-au dedicat total finalizării colecţiei, uitând de orice altceva. Fără să-şi dea seama, au pus bazele noului look, definitoriu pentru Dolce & Gabbana. Prima propunere devenită ulterior o emblemă a casei italiene de modă a fost adoptarea unor piese de lenjerie intimă pentru ţinute de stradă.

Revoluţia Dolce & Gabbana

Dintr-o dată, nu mai era cea mai mare tragedie ca breteaua sutienului să fie la vedere, iar corsetele atent finisate nu au mai fost acoperite de bluze. Succesul a fost imediat, şi, în urma evenimentului, Dolce & Gabbana a devenit un nume recunoscut pe întreaga scenă milaneză a modei.

Validarea statutului s-a produs la mai puţin de un an, când cei doi au prezentat prima colecţie de sine stătătoare, numită „Femeie Reală". Pe lângă piesele de lenjerie intimă, cei doi au propus imprimeuri inspirate de lumea animală şi costume cu linii bărbăteşti, cu dungi subţiri, care evocau fabuloasa eră a gangsterilor. De atunci, fiecare colecţie Dolce & Gabbana a inclus readaptări ale acestor piese-laitmotiv.

Un an mai târziu, în 1987, perechea de designeri deschidea primul showroom, pe Via Santa Cecilia din Milano. Cei doi au apelat la tatăl lui Domenico, a cărui companie, Dolce Saverio, a devenit principalul producător al casei de modă. Un an mai târziu, Dolce & Gabbana era deja cea mai nouă senzaţie de la Hollywood.

În bună parte, datorită declaraţiilor actriţei Isabella Rossellini, care a afirmat că prima piesă a casei italiene de modă pe care a purtat-o a fost un banal tricou alb. Croiala însă i-a făcut bustul să pară că „explodează din material", a explicat actriţa. Numele Dolce & Gabbana a devenit, de atunci, sinonim cu atractivitatea. Cei doi designeri şi-au făcut un scop din a le face pe femei să se simtă cât mai atrăgătoare posibil. Casa de modă şi-a împărţit creaţiile în două linii distincte, Dolce&Gabbana, pentru clientele de toate vârstele, şi D&G, care se adresează unui public mai tânăr.

Domenico Dolce (dreapta) şi Stefano Gabbana au format un cuplu până în 2005  Foto: reuters

Imagini din prezentarea unei colecţii Dolce & Gabbana  Foto: Reuters



Evaziune fiscală de un miliard de euro

Colaborările cu artişti de talie internaţională au pavat drumul companiei către primele poziţii ale industriei de modă. Pentru turneul din 1993, Madonna le-a cerut celor doi designeri să-i creeze aproape 1.300 de costume de scenă.

Totodată, compania a început să producă piese precum eşarfe, cravate şi alte accesorii, a căror producţie a fost cedată prin licenţă. Tot în această perioadă apar şi magazinele în franciză.

Compania începe însă să cumpere aceaste magazine în anii 2000 şi, astfel, vânzările ajung la cote record. În 2005, cifra de afaceri a companiei a ajuns la 597 de milioane de euro. Tot în acel an s-a încheiat şi relaţia amoroasă dintre cei doi designeri, începută încă de pe vremea când aceştia lucrau ca asistenţi. Succesul casei a continuat să crească şi, odată cu acesta, şi controversele.

În 2010, compania a fost acuzată de evaziune fiscală în valoare de un miliard de euro.  Acuzaţiile au fost retrase la începutul acestui an din lipsă de dovezi. Ultima colecţie a casei, cea pentru primăvară-vară 2012, s-a bucurat de recenzii favorabile din partea criticilor de modă.

Imagini din prezentarea unei colecţii Dolce & Gabbana  Foto: Reuters
Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite