5 obiceiuri matinale care te fac să te simţi obosit întreaga zi: câtă apă este indicat să bem în prima oră după ce ne-am trezit

5 obiceiuri matinale care te fac să te simţi obosit întreaga zi: câtă apă este indicat să bem în prima oră după ce ne-am trezit

Beţi aproximativ 650 ml de lichide în prima oră după trezire, pentru a vă simţi mai alerţi, mai bine dispuşi şi a avea mai multă energie pentru mai târziu. FOTO Arhiva

Este ideal să începi fiecare dimineaţă plin de energie, cu bateriile încărcate pentru o zi întreagă petrecută la muncă. Există însă câteva greşeli pe care le facem încă de când deschidem ochii, care ne împiedică să începem ziua în forţă.

Ştiri pe aceeaşi temă

Nu te hidratezi după ce te trezeşti

Motivul pentru care vă treziţi cu gura uscată dimineaţa este deshidratarea. În timp ce dormiţi, corpul continuă să absorbă apa băută pe tot parcursul zilei. Acest lucru înseamnă că timp de aproximativ opt ore (durata ideală de somn pe parcursul nopţii) corpul foloseşte toate rezervele de apă. Dacă nu vă rehidrataţi, veţi pierde din ce în ce mai multă energie. Cercetările în domeniu efectuate la Universitatea din Conneticut, SUA, au arătat că un nivel scăzut de hidratare poate duce la proastă dispoziţie, stare de confuzie şi senzaţie de oboseală.

Dacă nu vă hidrataţi suficient în prima parte a zilei, acest fapt vă afectează nivelul de hidratare pentru tot restul zilei, spune Leslie Bonci, director responsabil de nutriţia sportivilor la Center for Sports Medicine din cadrul Universităţii Pittsburgh. Beţi aproximativ 650 ml de lichide în prima oră după trezire, pentru a vă simţi mai alerţi, mai bine dispuşi şi a avea mai multă energie pentru mai târziu, recomandă specialistul pentru publicaţia Men's Health.

Faci sport pe stomacul gol şi nu mănânci destule proteine dimineaţa

Dacă mâncaţi la micul dejun alimente precum fulgii de ovăz şi banane, ele vă pot ţine de foame o oră-două, dar nu e bine să aşteptaţi până la prânz pentru a consuma proteine. Lipsa proteinelor în prima parte a zilei are efecte negative asupra masei musculare, arată un studiu realizat la University of Texas. În cadrul studiului, persoanele care au mâncat câte 30 de grame de proteine la fiecare dintre cele 3 mese ale zilei au avut o rată de sinteză a proteinelor musculare cu 25% mai mare decât persoanele care mâncau aceeaşi cantitate de proteine în total, pe zi, dar consumau cea mai mare parte din ele la cină. Aşadar, e preferabil să mâncaţi la micul dejun, pe lângă cereale şi fructe, şi alimente bogate în proteine, cum ar fi ouă.

De asemenea, este important să vă mobilizaţi dimineaţa şi să faceţi sport după micul dejun, fie că este acasă ori la sala de fitness. Este de preferat să începeţi ziua în acest mod  deoarece vă veţi încărca bateriile încă de la prima oră a dimineţii. Nu aşteptaţi să mergeţi la sală seara, după o zi întreagă de muncă. Veţi fi extenuaţi.

Petreci în fiecare dimineaţă timp cu ochii în telefon

Nu telefonul trebuie blamat, ci faptul că petreceţi prea mult timp pe el stând în pat dimineaţa. „Patul a fost creat pentru a dormi în el. Dacă stai în pat, în acel moment ai senzaţia că este timpul să dormi şi nu să începi o nouă zi“, spune Raj Dasgupta, membru al American Academy of Sleep Medicine.
Este şi mai rău dacă adormiţi din nou. Dacă cele zece minute pe care vreţi să le mai dormiţi se transformă în o oră, atunci vei rata o zi plină de energie. Să te trezeşti din acel somn adânc poate fi mai obositor decât dacă v-aţi fi trezit atunci când a sunat alarma.

Faci duş seara

Un duş fierbinte, care vă relaxează muşchii, îndepărtează stresul şi vă pregăteşte de somn este ceea ce vă doriţi seara, nu? Conform spuselor lui Raj Dasgupta, duşul făcut seara, adesea în dorinţa de a dormi mai mult dimineaţa, nu are efectele pe care le speraţi. În timp ce te apropii tot mai mult de ora obişnuită de somn, corpul începe să se relaxeze şi scade temperatura. Deci, să faci un duş fierbinte seara e ca şi cum ţi-ai reîncărca bateriile, temparatura corpului va creşte din nou şi va fi mai greu să scadă şi organismul să fie pregătit de somn. Duşul de dimineaţa este perfect ca să te umple de energie şi te va trezi imediat.

Nu te expui la lumină naturală dimineaţa

Majoritatea oamenilor preferă întunericul dimineaţa, ţin jaluzelele coborâte sau trag de seara draperiile pentru a nu îi deranja lumina. Astfel, în prima parte a zilei, aceştia nu se expun luminii naturale. Această situaţie are, în timp, efecte negative asupra sănătăţii; printre altele, afectează indicele de masă corporală (IMC), arată un studiu efectuat la Universitatea Northwestern. Persoanele care au fost expuse luminii naturale mai mult în cursul după-amiezii aveau un IMC mai mare decât cei care au avut parte de lumină naturală în cursul dimineţii.

Expunerea cel puţin 20-30 de minute la lumină naturală, în cursul dimineţii, ajută la reglarea ceasului biologic intern al organismului şi la reglarea nivelului de energie, a apetitului şi a metabolismului. În timp ce te pregăteşti să pleci la muncă, profită de lumina naturală, trage larg draperiile şi lasă razele soarelui să pătrundă în casă.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: