Testul Adevărului: Mercedes Clasa C, un sedan sportiv şi economic

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Adevărul“ a testat cel mai nou sedan din gama Mercedes-Benz. C-Classe a primit un face-lift care îi asigură un plus de agresivitate şi o înfăţişare mai sportivă. Producătorul Mercedes-Benz a împrospătat sedanul de clasă medie C-Classe. Modificările generale fac noul model mult mai bun decât generaţia lansată în 2007.

Dacă până acum rivalii Mercedes-Benz au mizat, cel puţin în acest segment pe un look mai sportiv, nu ştiu dacă vor mai folosi acest argument odată cu apariţia noului model C-Classe.

Cu blocuri optice inspirate de coupé-ul SL şi forme ale caroseriei împrumutate de la sedanurile sportive, modelul C reprezintă o alegere potrivită şi pentru tinerii care caută o maşină cu un look mai agresiv.  Modelul testat de noi, C250 are un motor turbo diesel, de 2,2 litri cu o putere de 204 cai-putere (CP). Dacă eşti grăbit, te vei surprinde mereu turând peste 4.000 rpm, dar motorul oferă o mare parte a cuplului maxim deja de la 2.000 rpm. În majoritatea timpului, propulsorul în 4 cilindri este discret, dar atunci când este „muncit" prea tare emite un „mârâit" sesizabil. Motorul are suficientă putere, dar ceea ce este surprinzător este comportamentul cutiei automate care contribuie la caracterul sportiv al maşinii.

Ţinuta de drum este ireproşabilă, maşina opreşte bine şi în siguranţă. Tracţiunea integrală (de tip 4Matic) ajută maşina să stea bine în curbe, şi, totodată, transmite bine puterea din cutia de viteze către roţi. Sistemul 4Matic acţionează cu ajutorul unui sistem electronic, care distribuie puterea motorului în proporţie de 45% către puntea-faţă şi de 55% către puntea-spate.

Opţionale de 20.000 de euro

Pachetul opţional de sisteme de asistenţă Plus încorporeaza Distronic Plus, sistemul de asistenţă la frânare Bas Plus, sistemul de frânare Pre-Safe şi asistentul pentru unghiul mort sau pentru menţinerea benzii de rulare. Distronic Plus este un sistem „cruise control", care frânează în momentul în care întâlneşte un alt autoturism, fiind capabil să menţină distanţa între vehicule. Poate fi folosit cu viteze de până la 200 km/h. Radarul pentru Distronic Plus este amplasat în sigla mare din grila radiatorului.

Printre noutăţile tehnice de la bord se mai numără asistentul de unghi mort, care funcţionează la viteze cuprinse între 30 şi 250 km/h monitorizând lateralele-spate ale autovehicului. Kitul vizual AMG este plăcut, dar la volanul maşinii trebuie să treci cu grijă peste denivelări pentru a nu „lăsa în urmă" câteva sute de euro. În cei peste 750 de kilometri ai testului, am înregistrat un consum de 7 litri la 100 km. Face-liftul a adus în interiorului Clasei C materiale mai stilate, „împrumutate" de la E-Classe.

image

Materialele de interior sunt de o foarte bună calitate



Instrumentarul de bord are „ceasuri" noi, mai interesante, scaunele sunt mai confortabile, au o susţinere laterală mai bună, iar schimbătorul cutiei de viteze automate pare împrumutat de la CLS. Chiar dacă pare un adevărat chilipir, preţul final, cu toate opţiunile, care include şi dotările modelului testat de noi, ajunge la 62.000 de euro (cu TVA). Deşi această sumă reprezintă o mică avere, Mercedes-Benz oferă de aceşti bani o maşină eco, sprintenă, care consumă puţin şi care arată şi foarte bine.

+

- Are cele mai noi echipamente de siguranţă.
- Calitatea superioară a materialelor din interior.
- Sistemele eco, precum start/stop, fac din acest model cel mai curat C.

-

- Preţul modelului testat nu este pentru toate buzunarele.
- Modelul este destul de jos, maşina trebuie ferită de drumuri proaste.

image



Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic facelift

0-100 km/h: 7,1 secunde
Viteza maximă: 240 km/h
Putere (CP): 204 la 4.200 rpm
Cuplu maxim: 500 Nm la 1600-1800 rpm
L/l/î: 4.591 / 1.770 / 1.447
Masă proprie: 1.250 kg
Volum portbagaj (l): 475
Consum mediu: 7 l/100 km (mixt)
Cutie de viteze: automată, 7 trepte
Preţ (de bază): 62.000 euro (cu TVA)

image
Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite