Decizie radicală în SUA. Sponsorizările din partea unor guverne străine în mass-media trebuie făcute publice

Decizie radicală în SUA. Sponsorizările din partea unor guverne străine în mass-media trebuie făcute publice

Imagine/EPA

Regulile actuale de pe piaţa media din Statele Unite nu specifică când şi cum ar trebui făcute publice sponsorizările din partea unor guverne străine.

Ştiri pe aceeaşi temă

Comisia federală a comunicaţiilor (FCC) din Statele Unite a anunţat joi că a votat în unanimitate adoptarea unor reguli ce impun divulgarea publică a conţinutului de televiziune şi radio sponsorizat sau furnizat de guverne străine, transmite Reuters.
 
Dezvăluirea este obligatorie în momentul difuzării dacă o entitate guvernamentală străină a plătit un post de radio sau de televiziune, direct sau indirect, pentru a transmite materiale.
 
Regulile actuale nu specifică când şi cum ar trebui făcute publice sponsorizările din partea unor guverne străine.
 
"Ordinul creşte transparenţa, asigurându-se că publicul este conştient când un guvern străin sau reprezentanţii săi utilizează programe de radio şi televiziune pentru a convinge publicul american", precizează un comunicat al FCC.
 
Preşedinta în exerciţiu a agenţiei americane, Jessica Rosenworcel, a declarat că informaţiile despre programele sponsorizate de guverne străine s-au înmulţit în ultimii ani.
 
"Ştim că entităţi străine cumpără timp pe posturile de difuzare de pe piaţă peste tot în ţară, inclusiv programe sponsorizate de guvernul chinez şi de guvernul rus chiar aici, în capitala naţiunii noastre", a spus Rosenworcel într-o declaraţie.
 
De câţiva ani democraţii din Congresul american îndeamnă FCC să adopte măsuri pe acest subiect.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările