Provocarea Marii Britanii în lupta de combatere a pandemiei: Influencerii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO EPA-EFE
FOTO EPA-EFE

În mijlocul campaniei sale de vaccinare şi cu restricţii de călătorie peste hotare, Marea Britanie se confruntă cu problema influencerilor care postează pe reţelele sociale imagini din vacanţe exotice.

Autorităţile sanitare din Marea Britanie au fost forţate să vină cu propriile recomandări după ce actriţa americană Gwyneth Paltrow a scris pe blogul său despre metodele sale de a trata simptome de boală prelungită după infecţia cu coronavirus.

„La fel ca virusul, dezinformarea călătoreşte dincolo de graniţe, suferă mutaţii şi evoluează”, a declarat Stephen Powis, directorul medical al NHS Anglia, după ce actriţa a sugerat că o anumită dietă a ajutat-o să trateze „ceaţa creierului” pe care a experimentat-o după ce a avut Covid-19. .

„Trebuie să luăm în serios COVID-19 mult timp de acum înainte şi să aplicăm informaţii ştiinţifice serioase. Toţi influecerii care folosesc social media sunt datori să fie responsabili şi grijulii pe acest subiect”, a subliniat el.

Apoi sunt şi influencerii britanici care au postat poze din călătoriile lor în Emiratele Arabe Unite, filmându-se pe plajă, la piscină, în centre comerciale şi hoteluri. Oficialii britanici n-au putut să rămână indiferenţi, mai ales că influencerii vin cu aceste imagini de opulenţă când oamenii îşi pierd locurile de muncă sau suferă în urma unui lockdown prelungit, Pe de altă parte, cei care nu ţin cont de sentimentele publicului, riscă să-şi piardă fanii. 

Ministrul de Interne al Marii Britanii, Priti Patel, a arătat de asemenea furie faţă de aceştia: "Vedem o mulţime de influenceri pe social media care arată unde se află în lume - în special locuri însorite", a spus ea în Parlament, subliniind că oamenii pur şi simplu nu ar trebui să călătorească în aceste momente.

Daanish Hussain, un student de 21 de ani, a împărtăşit cu cei 550.000 de urmăritori călătoria sa în Dubai de Anul Nou, care a coincis şi cu ziua sa de naştere.

„Am observat că mulţi influenceri au plecat din ţară - mai precis, o mulţime”, a declarat el pentru CNN.

Totuşi nu toţi au fost încântaţi de clipurile sale.

O oarecare indignare publică faţă de aceste imagini nu-i opreşte însă pe tinerii deveniţi nerăbdători, astfel că,  în condiţiile în care campania de vaccinare se îndreaptă spre mileniali, sunt îngrijorări că atitudinea de lejeritate promovată de industrie ar putea determina încălcări ale măsurilor sanitare din partea celor care se vor precipita să le urmeze exemplul.

Linda Bauld, profesor de sănătate publică la Universitatea din Edinburgh, a declarat pentru CNN: „Influencerii din social media sunt vedetele de astăzi. Ar trebui să recunoască responsabilitatea care vine cu aceasta şi să facă eforturi pentru a promova sănătatea publică, nu să o submineze”.

Keith Herman, a cărui companie „Trending Travel” angajează influenceri, spune la rândul său că aceştia au o mare influenţă prin prisma ocupaţiei lor şi că cei care folosesc serviciile lor trebuie să o facă cu prudenţă.

„Muncind din greu! Sper că vă bucuraţi de pandemie", a scris un utilizator în dreptul unei imagini recente postate de o fostă vedetă de televiziune care s-a filmat făcând surfing în Dubai.

Totodată, mai multe vedete de la showul britanic „Insula iubirii” au fost puternic criticate de unii fani după ce au postat poze de la o piscină din oraş, în timp ce un influencer de fitness a provocat o reacţie virală după ce a declarat pentru ITV că a abandonat carantina pentru Dubai, deoarece „treaba ei este să motiveze oamenii".

„Oamenii nu-şi dau seama că reţele sociale sunt un loc de muncă”, a explicat Hussain ,care a spus că a avut mai multe motive pentru a se deplasa la Dubai.

„Ştiam că va fi ceva bun şi pentru conţinut. Oamenilor le plac mult ţările străine şi vor să vadă imagini din ţări diferite”.

În acelaşi timp, recunoaşte că regretă „într-o anumită măsură” postarea despre călătoriile sale. „Le cam spui oamenilor să facă ceea ce legea îţi indică să nu faci.

Dar dacă aş fi acolo pentru un motiv de afaceri sau din motive de influenţă ... nu aş spune că ar trebui să mergi şi tu”, a adăugat el. „Dacă un influencer nu face ceea ce trebuie să facă, nu va câştiga bani”.

Herman, a cărei firmă Trending Travel foloseşte o reţea de influenceri pentru a promova locaţii din întreaga lume, a declarat că a luat decizia costisitoare de a le spune vedetelor să nu posteze conţinut din străinătate.

"Ne-am dat seama destul de devreme că, de fiecare dată când cineva postează despre călătorii, este făcut praf pe un subiect sensibil. Cred că unii dintre ei sunt mai degrabă naivi decât ... Tocmai le-am spus tuturor influencerilor pe care i-am avut în destinaţii de vacanţă: vă rugăm să nu postaţi”, a explicat acesta.

Elma Beganovich, un influencer cu 700.000 de urmăritori Instagram şi care şi-a valorificat cunoştinţele despre reţelele sociale pentru a înfiinţa o companie de marketing, a declarat pentru CNN că vedetele online trebuie să respecte o regulă crucială: „Nu poţi fi surd la trenduri”.

„Stropitul cu şampanie la piscină într-o staţiune exotică ... nu va fi ceva acceptabil din punct de vedere social. A devenit ceva dezgustător să transmit, uite cât de ostentativ sunt, când ştii că atât de mulţi oameni şi-au pierdut slujbele sau îi au pe cei dragi spitalizaţi”.

Compania sa lucrează cu mai mulţi influenceri, dar aceştia au fost nevoiţi să-şi adapteze discursul în pandemie renunţând la o atitudine de tipul „nu e locul tău aici, suntem prea exclusivişti pentru tine”- o postură afişată pe Instagram în ultimii ani.

Dacă influencerii sfidează trendul pot avea mari pierderi financiare într-o industrie de marketing estimată la 15 miliarde în 2022, potrivit unui studiu al firmei de analiză Insider Intelligence.

„Pentru influenceri, urmăritorii sunt totul. Îşi pot pierde contractele, după cum pot să le fie reduse sau întrerupte”, dacă mărcile consideră că comportamentul lor nu ţine cont de realitate, a spus ea.

Cercetările efectuate de Oficiul de Statistică Naţională au relevat luna aceasta că unul din şase adulţi cu vârsta sub 30 de ani ezitau să se vaccineze, comparativ cu un număr mult mai mic de persoane de peste 50 de ani.

„Celebrităţile şi personajele publice influenţează percepţiile, atitudinile şi comportamentul publicului, ceea ce vine cu o mare responsabilitate”, a declarat Ilan Kelman, profesor de dezastre şi sănătate la University College London. „Sperăm că toţi influencerii şi oamenii aflaţi în atenţia publicului îşi vor face comentariile bazat pe ştiinţă şi acţiunile lor se vor încadra în limitele regulilor”, a spus el.

„Există o mulţime de lucruri despre care s-ar putea spune că sunt cam neglijente şi iresponsabile” aşa cum sunt expuse online, a adăugat Heidi J Larson, directorul Vaccine Confidence Project, un grup de cercetare de la London School of Hygiene & Tropical Medicine creat pentru a combate reticenţele privind vaccinarea.

„Realitatea este că (tinerii) au fost mai puţin afectaţi de această pandemie. iar ei au fost şi expuşi foarte mult dezinformare ”, a adăugat ea. 

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite