O mega-investiţie de logistică va fi inaugurată la graniţa dintre Ungaria şi Ucraina. Aici, macaralele vor fi comandate de la distanţă, prin 5G VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Terminalul intermodal East-West Gate
Terminalul intermodal East-West Gate

Mega-investiţia de logistică în valoare de 30 de miliarde de forinţi (83,6 de milioane de euro) de la terminalul intermodal East-West Gate (EWG), în localitatea Fényeslitke din apropierea graniţei cu Ucraina, va fi finalizată în primăvară – a comunicat joi Asociaţia Ungară de Logistică (MLE) pentru agenţia ungară de presă MTI.

Noul terminal logistic este cea mai mare şi cea mai modernă investiţie de acest gen de pe continentul european. Predarea tehnică a unităţii este prevăzută pe 24 martie, iar lansarea operaţională până la sfârşitul lunii aprilie – aşa cum a precizat János Tálosi, director general al East-West Intermodal Logistics Service Zrt., la un eveniment organizat de MLE, conform comunicatului. Potrivit lui Zoltán Doór, preşedintele MLE, această investiţie poate juca un rol cheie în dezvoltarea logisticii nu numai în Ungaria, dar şi în logistica europeană. El a evocat în cadrul evenimentului că lucrările au început în urmă cu aproximativ un an.

Dezvoltarea cu o întindere de 85 de hectare include, de asemenea, o cale ferată cu ecartament standard şi larg de aproape 10 km, precum şi 225.000 de metri pătraţi de pavaj din beton pentru transportul rutier şi depozitarea containerelor. Comunicatul a reamintit că, în trecut, zona era străbătută de un trafic semnificativ de mărfuri, iar acum ar putea fi revitalizată din punct de vedere logistic, datorită acestei dezvoltări.

În plus, investiţia constituie un pas mare înainte nu numai în logistica regională, ci şi în transportul de mărfuri ce leagă Asia şi Europa, deoarece terminalul poate deveni o staţie importantă pentru transportul feroviar de mărfuri. Operaţiunea va fi realizată cu tehnologie verde, deoarece alimentarea cu energie va fi asigurată, printre altele, de un parc solar şi un sistem de pompe termice de mare performanţă.

Pe lângă acesta, în perimetrul companiei vor fi folosite doar tractoare şi alte vehicule alimentate exclusiv cu energie electrică. Directorul tehnic, Péter Galambos, a precizat că o altă particularitate a centrului logistic este că, pentru prima dată pe continentul european, macaralele vor fi comandate de la distanţă, folosind tehnologia 5G.

Ungaria intenţionează să revină pe harta logistică a lumii şi anunţă că EWG va deveni cel mai mare şi mai puternic terminal terestru de pe continent. Terminalul maghiar este proiectat să gestioneze până la 1 milion de containere pe an.

Feneshlitke (Ungaria), nu departe de graniţa ungaro-ucraineană, în urmă cu jumătate de secol era unul dintre cele mai importante noduri de cale ferată nu doar din Ungaria, ci din Europa unde veneau mii de trenuri.

Ungaria speră că noul terminal va fi la mare căutare.

În primul rând, traficul feroviar de marfă între Asia şi Europa creşte în fiecare an. În al doilea rând, ruta tradiţională prin graniţa belarusă-polonă este limitată de capacitatea terminalelor Brest şi Malashevichi şi chiar şi acum trenurile de containere trebuie să aştepte câteva zile.

Pentru a creşte traficul, EWG oferă pieţei o rută alternativă prin Ungaria şi, în consecinţă, prin Ucraina.

Terminalul din Fenelistka se aşteaptă să gestioneze mărfuri nu numai din China, ci şi din Japonia şi Coreea de Sud.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite