Grupul Pro are creşteri de venituri de la un an la altul: România, a doua cea mai profitabilă ţară din grupul CME

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Grupul Pro este unul dintre dintre cele mai profitabile din CME FOTO Arhivă
Grupul Pro este unul dintre dintre cele mai profitabile din CME FOTO Arhivă

România, prin grupul Pro TV, aduce venituri consistente pentru Central European Media Enterprises (CME), după ce compania-mamă a televiziunii din România a dezvăluit bilanţul pentru trimestrul al treilea al acestui an.

România, a doua cea mai profitabilă ţară din CME 

Grupul Pro TV, care aparţine de CME, a generat venituri bune în al treilea trimestru al acestui an, fiind a doua cea mai profitabilă parte a companiei-mamă. Astfel, Grupul Pro, care operează mai multe posturi TV în România, a avut în perioada iulie - septembrie venituri de aproape 37 de milioane de dolari, cu 15% mai mult faţă de aceeaşi perioadă din 2015. Cifrele apar în raportul financiar al CME, compania care deţine grupul Pro, şi care este listată la bursă, notează paginademedia.ro.

Din şase ţări în care CME, în care acţionar majoritar este Time Warner, este prezentă, România a avut cea mai importantă creştere de la un an la altul. Grupul Pro a înregistrat venituri de aproape 37 de milioane de dolari, în creştere faţă e perioada similară a anului trecut, când a obţinut 32 de milioane de dolari.

Cehia s-a clasat pe primul loc în topul veniturilor pentru CME, cu 39 de milioane de dolari generaţi între iulie şi septembrie, cu 10% creştere faţă de anul trecut. Croaţia şi Slovenia sunt cele mai mici pieţe pentru CME. Fiecare au avut câte nouă milioane de dolari venituri.

La nivelul profitului operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA), Pro TV a avut o creştere uriaşă, ajungând la 12 milioane de dolari în trimestrul al treilea, veniturile fiind cu 80% mai mari decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Creştere vine şi de la difuzarea, în vară, a difuzat meciurile de la Euro 2016, notează paginademedia.ro.

Operaţiunile CME din Cehia conduc şi la acest nivel: 13,1 milioane de dolari în perioada iulie - septembrie, cu aproape 40% mai mari decât în aceeaşi perioadă a anului 2015. 

Pro TV, mereu în top 

În primele nouă luni ale anului 2016, grupul Pro TV, care include televiziunile Pro TV, Acasă, Acasă GOLD, Pro Cinema, Sport.ro, MTV România şi Pro TV Internaţional, a înregistrat o creştere a venitului net de 9.1%, calculată la rate constante ale cursului de schimb, cea mai mare creştere din reţeaua CME, au transmis reprezentaţii postului. 

În perioada iulie - septembrie 2015, grupul Pro TV a înregistrat, pe segmentul publicului comercial, cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani, o medie de 3.9 puncte de rating şi 26.2% cotă de piaţă pe durata întregii zile, în timp ce grupul media situat pe locul doi a obţinut 3.2 puncte de rating şi 21.8% cotă de piaţă. În prime time, la nivelul publicului comercial, grupul Pro TV a înregistrat 8.6 puncte de rating şi 30% cotă de piaţă, comparativ cu cel mai apropiat competitor comercial, care a obţinut 6.1 puncte de rating şi 21.2% cotă de piaţă. Comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015, grupul Pro TV a mărit cu aproximativ 3 puncte procentuale distanţa faţă de grupul media situat pe locul al doilea. 

În top 10 programe difuzate de toate canalele TV din România în perioada iulie - septembrie (n.r. - au fost incluse programele cu cel puţin 3 ediţii), la nivelul publicului comercial, opt sunt producţii Pro TV. Primele cinci poziţii sunt ocupate de meciurile din UEFA EURO 2016T (medie de 17.7 puncte de rating şi 51.2% cotă de piaţă), „Visuri la cheie“ (medie de 12.4 puncte de rating şi 31.8% cotă de piaţă), meciurile din UEFA Champions League (medie de 11.8 puncte de rating şi 34.2% cotă de piaţă), „Vocea României“ (medie de 11.3 puncte de rating şi 31.1 cotă de piaţă) şi „Las Fierbinţi“, sezonul zece (medie de 9.8 puncte de rating şi 26.9% cotă de piaţă). 

Cesnavicius: „Conţinutul, formula prin care Pro TV îşi menţine prima poziţie“ 

„Conţinutul pe care îl oferim în grilele noastre reprezintă formula prin care grupul Pro TV îşi menţine prima poziţie în topul preferinţelor telespectatorilor din România. Competiţiile din sport, emisiunile de divertisment, filmele şi serialele difuzate de Pro TV au fost lider de audienţă şi ne propunem să continuăm să le oferim telespectatorilor producţii pe care aceştia să le urmărească“, a declarat Aleksandras Cesnavicius, CEO Pro TV. 

Ce venituri are Pro TV din publicitate 

În primele nouă luni ale anului 2016, grupul Pro TV a obţinut un venit net în valoare de 118.2 milioane de dolari, reprezentând o creştere de 9.1% la o rată constantă a cursului de schimb comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015. În această perioadă, grupul Pro TV a obţinut o cotă medie de piaţă de 24.5% pe durata întregii zile şi 28.9% în prime time, pe segmentul publicului comercial, comparativ cu grupul media situat pe locul doi, care a înregistrat 20.7% cotă de piaţă pe durata întregii zile şi 20% în prime time. 

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite