Festivalul care ţi-a convins şeful să-ţi dea liber

Festivalul care ţi-a convins şeful să-ţi dea liber

Electric Castle se va desfăşura la mijlocul lunii iulie, de joi până luni. FOTO Vlad Cupşa

La final de mai, organizatorii Electric Castle, unul dintre marile festivaluri de muzică din România, au venit cu o idee: Electric Monday, ca şefii să-şi lase angajaţii liberi în prima zi după festival. „Adevărul“ a discutat cu ei ca să afle mai multe detalii despre acest concept.

Electric Castle a lansat campania „Unofficial Partners“ pentru a convinge corporaţiile în care lucrează cei mai mulţi dintre fanii săi să le ofere o zi liberă de luni. Astfel, companiile care intră în spiritul festivalului, după cum spun organizatorii, şi oferă angajaţilor o zi de luni electrică (#electricmonday – hashtag-ul după care este identificată campania pe reţelele sociale), devin parteneri „neoficiali“ ai Electric Castle.

Ce înseamnă un partener „neoficial“? Ei bine, beneficiază de expunere din partea festivalului, dar mai ales de o imagine foarte bună în rândul angajaţilor. În jumătate de lună au strâns cam 150 de companii cu care să se laude şi acum numărul s-a mai mărit niţel. Au creat şi câteva postere, ca să-ţi fie mai uşor să îţi convingi şeful. Mesaje precum „Nimeni nu o să-ţi vadă logo-ul, dar toată lumea o să-şi amintească de tine“ sau „Sporeşte-le moralul fără a le spori salariul“ sunt folosite pentru a comunica această campanie.

Totuşi, nu este un articol despre marketing sau implementarea unui mesaj, ci despre un festival şi o cale de a îndulci ultima zi de distracţie pentru tinerii angajaţi. Companiile, desigur, primesc puţină expunere şi devin mai cool în ochii oamenilor pe care îi au. După ce am discutat cu unul dintre fotografii festivalului despre atmosfera de acolo, despre această zi de luni electrică l-am întrebat pe Andi Vanca, Head of Communications pentru Electric Castle.

Cu aceasta campanie, Electric Castle parcă devine un fel de sărbătoare naţională – daţi liber. Să ne aşteptăm la un „Sfântul Electric Castle“?

Nu aş merge până la Sfântul Electric Castle, dar ideea „Unofficial Partners“ a pornit de la un insight foarte bun din partea publicului, o dorinţă care exprimă nevoile fiecăruia dintre cei peste 100.000 de „electrici“, care a doua zi după festival trebuie să meargă la birou şi pierd o parte dintre concertele de duminică. Până în acest moment, reacţiile pozitive şi implicarea companiilor ne-au surprins în mod plăcut, peste 175 de companii sunt „parteneri neoficiali EC“ şi au acceptat să ofere liber în lunea de după festival.

Ce ar trebui să ştie o companie care vrea să fie partener neoficial?

În primul rând, fiecare companie care doreşte să se implice în campanie trebuie să aibă în minte un singur lucru: fericirea angajaţilor. Sentimentul post-festival este unul de nostalgie, combinat cu tristeţe că s-a terminat, dar şi multă oboseală. Astfel, o zi de lucru cu siguranţă nu ajută la moralul angajatului. În al doilea rând, companiile beneficiază de statutul de „partener neoficial al festivalului“ şi partener oficial al distracţiei, cum ne place să îi numim, precum şi vizibilitate pe site-ul campaniei. Mai mult, acestea beneficiază de un preţ special pentru angajaţii lor.

În plus, Unofficial Partners reprezintă mai mult decât un câştig, este o situaţie benefică pentru toate părţile implicate: de la angajaţii care se pot bucura de fiecare concert, la companiile care vor primi din partea acestora un semn de apreciere şi la echipa care a lucrat tot anul.

Ziceai de un insight, dar ce înseamnă el în cifre sau în dispunerea participanţilor pe oraşe?

Peste 60% din participanţii la festival vin din afara Clujului. Asta înseamnă că duminică după-masă ei trebuie să plece pentru a putea ajunge luni dimineaţa la lucru. Sau merg direct la lucru, de la festival, lucru care se întâmplă şi celor care sunt din Cluj. În ambele situaţii nu are nimeni de câştigat, angajaţii sunt obosiţi şi cu siguranţă nu vor da randamentul dorit.

Care este profilul publicului de la Electric Castle (implicit, se poate vedea şi din ce companii vin oamenii)?

Publicul poate fi caracterizat de pasiune: pentru cultură şi muzică, pentru tehnologie, pentru inovaţie, pentru libertate. Media de vârstă este de 25 de ani, fiind oameni cu venituri şi studii peste medie, din mediul urban, iar tipul companiilor înscrise întărăsc acest profil, majoritatea sunt companii medii sau mari din domenii variate (IT, asigurări, agenţii de publicitate şi PR etc.).

Ce motive ar avea o companie să ofere liber? E cool? E nevoită, că oamenii oricum vin la festival?

În primul rând, o companie trebuie să aibă în vedere moralul angajaţilor. Nimeni nu îşi doreşte un om cu capul pe birou, visând la ultimul beat ascultat înainte să adoarmă. Cunoaştem cazuri concrete, inclusiv agenţii de presă care ne povesteau că a doua zi după festival redacţia este goală şi nu se lucrează, întrucât oamenii sunt fie la festival, fie pe drum de la eveniment. Şi suntem convinşi că nu este un caz singular.

Se spune că ideile bune ajung să fie copiate. Dacă v-o copiază altcineva o să vă supăraţi sau o să vă bucuraţi că aţi pornit un trend?

Personal, cred că dacă cineva îţi copiază ideea, înseamnă că este o idee bună. Electric Castle pune accent foarte mult pe deschiderea unor noi orizonturi şi pe inovare, iar dacă ideile sunt preluate înseamnă că sunt bune. Acest lucru ne motivează să oferim publicului nostru proiecte şi campanii din ce în ce mai creative şi inovatoare. Şi de aici vine progresul şi creşterea festivalului. Dar punctual pentru această campanie, am fi fericiţi să ştim că am fost pionierii unei astfel de mişcări.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: