Campaniile umanitare ale anului 2009

Românii au fost generoşi în ciuda anului „de criză“. Un spital de chirurgie pediatrică, proiecte de educaţie, de sănătate şi de integrare socială sunt câteva dintre obiectivele ce vor fi realizate cu bani din sms-uri, donaţii şi apeluri telefonice.

Ştiri pe aceeaşi temă

Campania „Inima Copiilor", iniţiată de Liana Stanciu pentru înfiinţarea unui departament de chirurgie pediatrică la Spitalul „Marie Curie", i-a impresionat pe români: 650.000 de euro s-au strâns din cele 325.000 de SMS-uri trimise la 858.

Mai citiţi şi:

Balul de Cristal, distincţie regală în scop umanitar

Dedicat trup şi suflet acţiunilor umanitare

Din donaţii şi din direcţionarea unor fonduri ale Ministerului Sănătăţii s-au mai strâns peste un milion de euro.

„Un departament de chirurgie pediatrică, realizat din donaţii! Realizaţi ce înseamnă asta? După succesul acestei campanii, pot spune că scepticismul, în România, este pentru cei indecişi", a declarat entuziasmată cunoscuta realizatoare de radio şi TV.

Spitalul de chirurgie pediatrică va fi funcţional la începutul lunii martie, a dat asigurări Liana Stanciu. Deocamdată, este construit în proporţie de 80%, spaţiul total fiind de 500 de metri pătraţi.

„Va fi una dintre cele mai avansate secţii de chirurgie pediatrică din România", a declarat Alexandru Popa, preşedintele Asociaţiei Inima Copiilor.

Voluntariat la United Way

Leslie Hawke, preşedinta Fundaţiei Ovidiu Rom 

După cinci ani de la înfiinţare, Fundaţia United Way România, membru acreditat al United Way Worldwide, a reuşit să strângă, în 2009, peste un milion de dolari. Ambasadoarea Fundaţiei în România este Mihaela Rădulescu.

Proiectele deservesc grupuri sociale dezavantajate şi acoperă trei mari sfere: educaţie, sănătate şi integrare socială. Cea mai mare parte a fondurilor colectate provin de la 42 de companii, constituind 64 % din suma totală, 21% provin de la persoane fizice, restul fiind finanţări adiţionale de la fundaţii internaţionale.

Pe lângă contribuţia financiară, companiile partenere United Way au organizat acţiuni de voluntariat, au făcut donaţii în produse şi au prestat servicii pro-bono. Sumele strânse vor susţine 33 de proiecte: 25 în Bucureşti, patru în Cluj-Napoca şi patru în Timişoara. Acestea vor oferi o viaţă mai bună unui număr de aproximativ 5.000 de persoane aflate în dificultate.

Brazi care salvează copii

275.000 de euro au fost strânşi în cadrul celei de-a IX-a ediţii a Festivalului Brazilor de Crăciun: din biletele de tombolă, sponsorizările pre-eveniment şi din cadrul licitaţiei celor 23 de brăduţi creaţi în exclusivitate de designeri şi de micuţii de la organizaţia Salvaţi Copiii.

În 2010, fondurile vor fi direcţionate pentru sprijinirea a peste 3.000 de copii şi a familiilor lor, de a-i integra, prin programe de educaţie, în societate.

Gazdele evenimentului au fost Andreea Raicu şi Andi Moisescu. Printre designerii care şi-au asociat numele cu această campanie se numără Irina Marinescu, Kristina Dragomir, Venera Arapu, Rita Mureşan şi Lena Criveanu.

Pantofii Madonnei şi colierul Vanessei Redgrave nu au ridicat miza licitaţiei Balului de Caritate de Halloween: cea de a cincea ediţie, patronată de preşedinta Fundaţiei Ovidiu Rom, Leslie Hawke, a strâns 350.000 de euro, mai puţin decât la cele două ediţii anterioare.

Andreea Raicu, alături de bradul creat de ea şi Irina Schrotter 

Circa 90% din bani vor merge direct către programele Ovidiu Rom destinate copiilor aflaţi în dificultate. La acest eveniment au fost prezente mai multe personalităţi, printre care Ethan Hawke, Andreea Esca, Nae Caranfil, Cristian Mungiu, Dan Bittman, Mihai Leu, Dana Deac, Loredana şi Luca Niculescu. Prezentatori au fost Adela Popescu şi Cabral.

„Banca pentru alimente", altă campanie umanitară amplă, a fost demarată de Crucea Roşie. La această campanie au contribuit, prin exemplu lor ,Margareta Pâslaru şi Bianca Constantin, Miss Universe România 2009.

La începutul lunii noiembrie, au fost colectate deja 21 de tone de alimente, din 14 judeţe, şi peste 90.000 de euro, din apeluri telefonice, sms-uri şi donaţii.

"Un departament de chirurgie pediatrică, realizat din donaţii! După succesul acestei campanii, pot spune că scepticismul, în România, este pentru cei indecişi."

Liana Stanciu
realizatoare TV

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările