Platforma Alfabetar a fost lansată. Proiectul are ca scop diminuarea analfabetismului funcţional din România

Platforma Alfabetar a fost lansată. Proiectul are ca scop diminuarea analfabetismului funcţional din România

ALFABETAR este un proiect coordonat şi iniţiat de Edu Networks şi creat cu sprijinul organizaţiilor. Sursa: Facebook

O nouă platformă online cu resurse digitale pentru prevenirea şi reducerea decalajelor de literaţie (scris, citit şi înţelegerea textului) s-a lansat astăzi. Un obiectiv major al programului este grija pentru dezvoltarea gândirii critice, creativităţii şi rezolvării problemelor.

Ştiri pe aceeaşi temă

,,Vrem să inspirăm pe oricine ar vrea să ni se alăture, lăsând deoparte concurenţa de ordin comercial sau alte tipuri de agendă. Pentru că scopul nostru al tuturor trebuie să fie în primul rând copii şi nivelul alfabetizării. Din fiecare clasă, din fiecare şcoală. Şi chiar de-acum!”, spun organizatorii platformei Alfabetar.

Alfabetar va oferi gratuit fiecărui educator, învăţător sau profesor ocazia de a evalua abilităţile personale de citire ale fiecărui elev în parte. Apoi, platforma va crea intervenţii prin resurse pedagogice personalizate, relevante pentru fiecare problemă identificată în momentul evaluării.

Dascălii vor putea fi parte dintr-o comunitate naţională, cu acces la training, expertiză şi webinare, care îi vor ajuta să ajute fiecare elev în parte.

Orice învăţător, educator, profesor sau director va putea să îşi înscrie elevii pe platformă, ca să poată beneficia gratuit de evaluări şi intervenţii personalizate, în funcţie de nevoile elevilor, create punctual pe baza rezultatelor evaluării.

Testele PISA reflectă statisticile dramatice din România. 4 din 10 copii sunt analfabeţi tehnici

,,Dacă am avea doar 10 copii, 4 dintre ei s-ar putea pierde pentru că nu ar şti să citească numele unei străzi. Sau pentru că nu ar putea să înţeleagă poveştile pe le citesc. Şi se vor putea pierde şi mai târziu, pentru că nu îşi vor înţelege contractele de muncă sau ştirile din presă sau poveştile pe care le vor citi copiilor lor”, explică fondatorii platformei Alfabetar. 

Nivelul de literaţie dintr-o ţară se reflectă în rezultatele testelor PISA. Acestea sunt o evaluare internaţională care măsoară competenţele de bază ale elevilor de 15 ani, aflaţi la finalul învăţământului obligatoriu, adică la finalul clasei a X-a. Competenţele sunt evaluate în trei domenii principale: citire, matematică şi ştiinţe.

Rezultatele PISA 2018 au arătat că 44% din elevii români nu înţeleg ce citesc, acesta semnalând un grad avansat de analfabetism funcţional, iar 47% nu pot să rezolve probleme matematice de bază. România se află pe locul 47 din 79 în clasamentul PISA. În acelaşi timp, un copil român are 88% şanse ca dificultăţile de citire din clasa I să existe încă la finalul clasei a IV-a. 

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările