Schema HoReCa a demarat cu succes. Baza de date a experţilor contabili, actualizată pentru a facilita întocmirea documentelor

Schema HoReCa a demarat cu succes. Baza de date a experţilor contabili, actualizată pentru a facilita întocmirea documentelor

Foto: Arhivă Adevărul

Ministerul Economiei a anunţat, miercuri, că schema HoReCa, ce presupune un ajutor de stat de 20% din diferenţa cifrelor de afaceri din 2019 şi 2020, a demarat cu succes, la această oră fiind finalizate 2.000 de aplicaţii în platforma de înscriere.

Ştiri pe aceeaşi temă

Potrivit sursei citate, unii aplicanţi au întâmpinat dificultăţi în a identifica un expert contabil, astfel că baza de date va fi actualizată cu peste 2.500 de nume pentru a facilita întocmirea documentelor.
 
Ministerul Economiei a răspuns, ieri, solicitărilor venite din partea aplicanţilor şi a făcut în timp util o procedură prin care s-au putut verifica experţii contabili sau auditorii pe care aplicaţia nu i-a găsit automat în bazele de date furnizate de asociaţiile profesionale Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi din Romania (CECCAR) şi Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR) administratorului platformei, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).
 
Ministerul a descoperit împrenă cu conducerea Corpului experţilor contabili că baza de date cu experţi contabili pusă la dispoziţie iniţial de CECCAR omitea un număr de aproximativ 2.500 de experţi contabili. 
 
„Aceştia vor fi introduşi în baza de date a platformei de înscriere la actualizarea din această noapte.În fiecare noapte la ora 23:00 se actualizează baza de date a experţilor contabili şi auditorilor din platformă.”, transmite sursa citată.
 
O altă eroare, cauzată de un separator în baza de date a auditorilor, furnizată de CAFR, a fost corectată în această dimineaţă.
 
„Informăm aplicanţii că, şi în cazul în care au contract cu o firmă de contabilitate sau de audit, nu pot selecta în aplicaţie firme de audit sau de contabilitate din baza de date. Trebuie să selecteze numele expertului contabil sau al auditorului financiar care semnat digital raportul aferent aplicării la măsură.”, precizează reprezentanţii ME.
 
Aceştia precizează că, toate cererile de adăugare în baza de date sunt centralizate de operatorii call-center şi sunt verificate cu CECCAR şi ASPAAS - CAFR pentru a fi siguri că cei care nu se regăsesc în platformă sunt autorizaţi.
 
Perioada în care firmele pot aplica se încheie în data de 20 iulie. Firmele pot aplica oricând în această perioadă, pentru că la finanţare nu contează numarul de ordine. Schema este pro-ratată, iar numărul de ordine la înscriere nu confera niciun avantaj. Măsura HoReCa reprezintă un ajutor de stat finanţat integral de la bugetul naţional pentru firmele din domeniu. 
 
Ajutorul reprezintă 20% din diferenţa de cifră de afaceri din 2019 şi 2020, a firmelor din HoReCa. Bugetul schemei este de 2,5 miliarde de lei (credite de angajament), iar creditul bugetar curent este de 1 miliard de lei.
 
Ministerul Economiei estimează că un numar de aproximativ 30.000 de firme vor aplica.
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările