Den Braven România, creştere de peste 38% în primele patru luni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania Den Braven Romania, lider local pe piaţa spumelor poliuretanice şi pe cea a izolanţilor siliconici şi acrilici, a înregistrat, în primele patru luni ale anului, vânzări de 9,25 milioane de euro, în creştere cu 38,4% faţă de rezultatul obţinut în aceeaşi perioadă din 2009.

Den Braven estimează pentru acest an o majorare de 15% a cifrei de afaceri, la peste 35 de milioane de euro, în condiţiile în care exporturile realizate in perioada ianuarie-aprilie 2010 au crescut de peste două ori, la 4,68 milioane de euro (comparativ cu 2,28 milioane euro în intervalul ianuarie-aprilie 2009), potrivit datelor companiei.

 „Încă de la începutul crizei am declarat că aceste momente dificile oferă noi oportunităţi de dezvoltare a business-ului, iar rezultatele extraordinare din acest an, care le continuă pe cele din 2009, ne confirmă acest lucru. În primele patru luni am dublat exporturile şi am intrat pe pieţele din Vietnam, Argentina şi Lituania, astfel că în prezent exportăm în 32 de ţări. Vânzările din România s-au majorat în primele patru luni cu doar 4%, însă în luna aprilie am obţinut o creştere de circa 20%, iar din estimările noastre vom atinge în acest an o cifra de afaceri de circa 35 milioane euro, nivel superior celui din 2008", a declarat Adrian State, directorul general al Den Braven România.

Majorarea volumului de vânzări din România a fost determinată, în principal, de extinderea portofoliului de clienţi, compania înregistrând în perioada ianuarie-aprilie 2010 un numar suplimentar de peste 100 de clienti, faţă de numarul mediu din primele patru luni ale anului anterior, a explicat Adrian State.

Compania şi-a bugetat pentru anul 2010 o producţie de 13,5 milioane de tuburi de spuma poliuretanică, faţă de aproximativ nouă milioane de tuburi produse în 2009, ceea ce reprezintă o creştere a producţiei de peste 50%.

Potrivit lui Adrian State, un alt argument care va susţine creşterea business-ului local al Den Braven, îl reprezintă intrarea pe piaţă cu produse noi, cel mai recent dintre acestea fiind sistemul de spuma poliuretanică rigida, utilizată la termo-fono-hidro izolaţii în construcţii, produs  care poate înlocui orice sistem clasic de termo-fono-hidroizolaţii, reduce costurile de aplicare pe metru pătrat şi costurile energetice şi, în plus, poate fi aplicat pe orice tip de suprafaţă.

„Sistemele de spumă rigidă reprezintă cea mai modernă soluţie pentru termo-fono-hidroizolaţii şi estimăm că vom avea vânzări de peste 500.000 de euro în următoarele 12 luni, după ce produsul va fi promovat", a declarat State.

Totodată, acesta a punctat că le-a sugerat şi oficialilor din Ministerul Dezvoltării şi Turismului să folosească adeziv poliuretanic pentru polistiren în proiectele de reabilitare termică, deoarece acesta este de cinci ori mai ieftin şi mult mai rapid de aplicat decât mortarele adezive clasice pe bază de ciment.

„Cu toate acestea, reprezentanţii ministerului nu au fost interesaţi de un produs care reduce costurile totale de reabilitare termică cu circa 20% aşa cum am demonstrat, nefiind interesaţi de promovarea de soluţii alternative, care să coste mai puţin şi să fie mai eficiente, decât in mod declarative", a afirmat Adrian State.

Exporturile de spumă poliuretanică, principalul produs al companiei, cu o pondere de circa 90% în totalul exporturilor, au crescut de 2,4 ori în primele patru luni, la 4,1 milioane de euro, comenzile cele mai mari provenind din Austria, Italia şi Polonia. În acelaşi interval, vânzările interne de spume poliuretanice au avansat cu 6%, însă în luna aprilie piaţa locală a început să dea semne de revigorare, volumul vânzărilor majorându-se în această lună cu aproximativ 30%.

Scădere în Republica Moldova

Filiala din Republica Moldova a companiei a înregistrat o contracţie de aproximativ 10% în primele patru luni, la 420.000 de euro, comparativ cu nivelul de 470.000 de euro consemnat în aceeaşi perioadă din 2009.

Vânzările totale ale Den Braven România au atins în 2009 un nivel de 30,8 milioane de euro, valoare care include şi rezultatele filialei din Republica Moldova, în scădere cu 8% faţă de 2008, în condiţiile în care vânzările de materiale de construcţii din România s-au redus cu 30%-50%, iar compania a renunţat să livreze unor firme care nu prezentau încrederea că pot să îşi achite facturile la timp.

În 2009, creşterea cu 15% a vânzărilor totale de spume poliuretanice, care au totalizat 15,4 milioane de euro, au ridicat cota de piaţă a companiei pe segmentul business-to-business la 56,5% (faţă de 48,5% în 2008), în timp ce,  pe segmental do-it yourself, cota de piaţă s-a mărit la 50,5% (comparativ cu 47,5%,în anul precedent),

Exporturile de spume poliuretanice au avansat anul trecut cu 54% în volum şi cu 43% ca valoare, până la 10,6 milioane de euro, în timp ce exporturile totale ale companiei au crescut cu 33%, la 12,1 milioane de euro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite