Cum avansează lucrările la Pasajul Domneşti, următorul care ar putea fi deschis pe Centura Capitalei. S-a aşternut primul strat de asfalt la una din rampe

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Facebook Ionel Scrioşteanu
Foto: Facebook Ionel Scrioşteanu

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scrioşteanu a publicat, joi, noi imagini de pe şantierul Pasajului Domneşti, următorul care ar pjutea fi deschis pe Centura Capitalei. Potrivit sursei citate, a fost aşternut primul strat de asfalt pe rampa de coborâre spre Bragadiru.

„Primul strat de asfalt, la una dintre rampele de la pasajul Domneşti. S-a aşternut deja primul strat de asfalt pe rampa de coborâre spre Bragadiru. Continuă montarea elementelor prefabricate la zidurile de sprijin la rampa de urcare dinspre Bragadiru, la rampa de urcare dinspre Chiajna, precum şi la rampa de coborâre spre Bucureşti.”, a transmis oficialul pe pagina sa de Facebook.

Conform acestuia, continuă realizarea grinzii de parapet de-a lungul rampei de urcare dinspre Chiajna şi a început realizarea grinzii de parapet şi la rampa de coborâre spre Chiajna. 

„Continuă realizarea suprastructurii la rampa de urcare dinspre Bucureşti. Continuă montarea predalelor şi a început şi realizarea armăturii pentru placa de suprabetonare la rampa de urcare/coborâre dinspre Domneşti.”, a precizat secretarul de stat.

Sursa citată a mai adăugat că a fost dezafectată linia de medie tensiune paralelă cu Centura Capitalei spre Chiajna, pentru a se putea face racordarea rampei de urcare dinspre Chiaja cu Centura Capitalei şi continuă relocarea reţelelor de utilităţi, precum şi realizarea reţelei de canalizare pluvială şi a reţelei de iluminat public. 

„De săptămâna viitoare, traficul dinspre Domneşti spre Bucureşti va fi deviat pe breteaua nou construită, în dreapta rampei spre Bucureşti.”, a anunţat Ionel Scrioşteanu.

Potrivit Hotnews.ro, lucrările la pasajul Domneşti au fost reluate în vara lui 2020, după aproape doi ani de blocaje constante. Ultima problema fusese intrarea în insolvenţă a constructorului principal STRACO, însă şantierul şi lucrările au fost preluate în sarcina subcontractorului Tracon.

Primele lucrări la pasajul de la Domneşti au început în 2018 în baza unei autorizaţii de construire parţiale, dar restul proiectului s-a blocat din mai multe motive: proiectul tehnic a trebuit complet refăcut faţă de ce s-a scos la licitaţie pentru că Primăria Capitalei a cerut lărgirea zonei pasajului pentru a fi amplasat o linie de întoarcere a tramvaiului; utilităţile au fost relocate cu foarte mare dificultate; expropierile iniţiale şi cele suplimentare (ca urmare a modificării proiectului) au fost realizate cu mare întârziere; constructorul a intrat în insolvenţă.

Pasajul Domneşti - Giratoriu suspendat

Lungime: 536 m

Cost: 91,5 mil lei

Constructor: STRACO GRUP SRL - SC COMNORD SRL - SPECIALIST CONSULTING SRL / Construcţie preluată de subcontractorul TRACON

Contract semnat: 2017

Termen de finalizare: 24 de luni (proiectare şi execuţie)

Finalizare posibilă (n.r.): Q1-Q2 2022

Pasajul Domneşti este al doilea din cele cinci pasaje aflate în construcţie pe Centura Capitalei care ar putea fi deschis circulaţiei, după cel de la Mogoşoaia, având în vedere stadiul actual al lucrărilor.

„Aşa cum am promis, în maximum doi ani (2022), vom finaliza cele cinci pasaje pe actuala Centură a Bucureştiului. Primul este gata! Pe pasajul Mogoşoaia se circulă începând din data de 30 septembrie 2021.

Urmează, în ordine, pasajele: Domneşti, Berceni, Popeşti-Leordeni (Olteniţei) şi Cernica. În maximum trei ani (2023) vor finaliza şi cele trei loturi de pe A0 Sud, adică 52 de km din Autostrada de Centură Bucureşti Sud”, a declarat în repetate rânduri Scrioşteanu.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite