Ciolacu anunță că un mare lanț american de fast-food intră pe piața din România, după întâlnirea cu congresmenii americani
0Premierul Marcel Ciolacu a afirmat în deschiderea ședinței de Guvern, miercuri, 16 aprilie, că discuțiile cu membrii delegației americane au privit și noi investiții ale companiilor din SUA. În context, șeful Executivului a anunțat că două mari companii americane, printre care și gigantul Wendy's, intră pe piața din România.

„Încep cu un semnal important care vine din zona financiară. Românii au investit deja în titluri de stat o sumă uriașă în acest an, aproape 17,5 miliarde de lei până acum. Estimările arată că populația poate asigura în 2025 peste 20% din nevoia de împrumuturi a României. Este un record ce arată, de fapt, încrederea românilor în evoluția economiei naționale”, a spus premierul în deschiderea ședinței de Guvern.
În context, șeful Executivului român a făcut un anunț: „Alt semnal important este legat de întâlnirea de ieri, cu delegația de congresmeni american, cu care am discutat și despre noi investiții ale companiilor din Statele Unite în țara noastră. Avem două exemple chiar zilele acestea. Un fond american a preluat fabrica Kendrion din Sibiu, ce produce sisteme și componente electromagnetice. Iar gigantul Wendy's, al treilea lanț de fast-food din lume, își deschide prima unitate pe piața românească, imediat după Paște”.
Wendy’s va deschide primele restaurante care vor funcționa în România la București și Iași. JKC Capital, compania care administrează restaurantele Wendy's, a anunțat că va investi masiv în țara noastră unde vrea să deschidă mai multe restaurante și să angajeze circa 1.500 de persoane în următorii 10 ani.
Apetitul României pentru fast-food, în creștere
Un studiu de piață realizat de companie arată că Wendy’s este foarte așteptat de români, în special de consumatorii mai tineri, situându-se pe locul al doilea în topul celor mai dorite branduri internaționale de fast-food.
Totodată, studiul mai arată că brandurile de fast-food sunt foarte apreciate în România, 94% dintre români consumând fast-food. Dintre aceștia, 33% mănâncă fast-food cel puțin o dată pe săptămână, în timp ce 39% se răsfață de câteva ori pe lună. În medie, românii consumă fast-food aproximativ o dată pe săptămână (de 3,9 ori pe lună), consumatorii tineri, sub 27 de ani, consumând de 1,3 ori pe săptămână.