Pandemia şi criza de cipuri au adus vânzările de automobile din Marea Britanie la cel mai scăzut nivel din ultimele două decenii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: Arhivă Adevărul
FOTO: Arhivă Adevărul

Vânzările de automobile noi din Marea Britanie au scăzut, luna trecută, cu 29,5%, la cel mai redus nivel atins din iulie 1998, din cauza deficitului de semiconductori şi a creşterii numărului cazurilor de Covid-19, potrivit Societăţii comercianţilor şi producătorilor de vehicule (SMMT), transmite Reuters.

Potrivit sursei citate, în timp ce în iulie 2020 vânzările a fost stimulate de redeschiderea magazinelor de vehicule, după carantina pentru Covid-19, anul acesta a fost afectat şi el de un deficit de semiconductori în industrie şi de faptul că oamenii trebuie să se autoizoleze din cauza  infectării cu coronavirusul sau a intrării în contact cu cineva infectat.

Pe măsură ce numărul cazurilor a crescut luna trecută, sute de mii de persoane au fost avertizate de aplicaţia de urmărire a contactelor a Serviciului Naţional de Sănătate să se izoleze timp de 10 zile, dar sistemul a fost modificat recent pentru a reduce numărul persoanelor contactate.

Un total de 123.296 de vehicule au fost înmatriculate în luna iulie, potrivit SMMT, care a declarat că îşi revizuieşte uşor în scădere prognozele pentru întregul an, la aproximativ 1,82 milioane de maşini noi vândute.

„În următoarele săptămâni vor avea loc modificări ale politicilor de autoizolare, care, sperăm, vor ajuta acele companii din industrie care au probleme din cauza absenţei personalului, dar deficitul de semiconductori va rămâne probabil o problemă cel puţin pentru restul anului", a declarat CEO-ul SMMT, Mike Hawes.

În iulie, Dacia a vândut 1.688 de vehicule pe piaţa britanică, în scădere cu 34,01% faţă de perioada similară din 2020, când a înmatriculat 2.558 de unităţi, transmite Agerpres, care preia informaţiile presei internaţionale.

De asemenea, în perioada ianuarie-iulie 2021, Dacia a vândut 8.588 de vehicule pe piaţa britanică, în scădere cu 14,04% faţă de perioada similară din 2020, când a înmatriculat 9.991 unităţi.

Deficitul global de semiconductori şi incertitudinile privind evoluţia pandemiei afectează cei mai mulţi producători auto, inclusiv grupurile auto Renault şi Stellantis.

În iulie, vânzările de automobile în Franţa au scăzut cu aproximativ 35%, la 115.713 unităţi, în timp ce în primele şapte luni ale anului piaţa auto franceză a înregistrat un avans de 16%, faţă de perioada similară din 2020, arată datele Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA), preluate de Reuters.

Franţa rămâne a doua mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, dar înaintea Italiei şi Spaniei. Anul trecut, înmatriculările de autoturisme noi în Franţa au scăzut la 1,65 milioane de vehicule, de la 2,21 milioane de unităţi în 2019, în urma opririi producţiei fabricilor auto din cauza efectelor pandemiei.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite