Criza globală de cipuri continuă: Ford şi producătorul de semiconductori GlobalFoundries colaborează pentru a majora livrările

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: shutterstock
Foto: shutterstock

Grupul auto Ford Motor Co şi producătorul de semiconductori GlobalFoundries Inc au transmis, joi, că intenţionează să colaboreze pentru a majora livrările pentru vehiculele Ford, dar şi pentru alţi producători auto americani, transmite Reuters.

Potrivit sursei citate, cele două companii au anunţat un acord cu caracter neobligatoriu care ar putea implica majorarea capacităţii de producţie pentru actuala gamă a producătorului Ford şi efectuarea în comun de activităţi de cercetare-dezvoltare în domeniul unor categorii de cipuri, care ar urma să fie folosite la maşinile viitorului, informează Agerpres.

Ford şi GlobalFoundries nu au dat publicităţii condiţiile acordului şi nu au precizat dacă Ford va furniza finanţare sau alte angajamente pentru a-şi rezerva produse GlobalFoundries la actualele sau viitoarele fabrici. 

Cele două companii au precizat doar că această „colaborare strategică" nu implică achiziţii reciproce de acţiuni.

Vicepreşedintele Ford, Chuck Gray, a explicat că firma intenţionează să realizeze designul propriilor cipuri, care să fie produse de un partener.

Şi alţi mari producători auto, cum ar fi Volkswagen, au anunţat că vor să realizeze designul propriilor cipuri.

Deşi Ford se aşteaptă la atenuarea deficitului global de semiconductori, directorul financiar John Lawler a apreciat recent că acesta s-ar putea extinde până în 2023, ceea ce va afecta producţia.

În ceea ce priveşte situaţia din România, Ford anunţa, în data de 18 octombrie, că  suspendă producţia de vehicule şi motoare la uzina sa din Craiova, ca urmare a problemei aprovizionării cu semiconductori care afectează o mare parte din industrie.

Potrivit Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), producţia de autoturisme din România, în primele nouă luni ale anului, a ajuns la volumul de 315.115 unităţi. Pe mărci producţia se prezintă astfel: Dacia: 194.497 unităţi; Ford: 120.618 unităţi.

Totodată, producţia auto din România, în luna septembrie a acestui an, a fost de numai 29.077 autoturisme, cu mult sub cele înregistrate în aceeaşi perioadă din 2020 (57.846 autoturisme) şi 2019 (37.153 unităţi)

Din totalul autoturismelor produse, în septembrie, 21.921 de unităţi au fost fabricate în uzina Dacia de la Mioveni şi 7.156 unităţi au fost produse de uzina Ford de la Craiova.

Uzina celor de la Ford a mai fost oprită, în acest an, în perioada 26 februarie – 10 martie din cauza lipsei de semiconductori. 

În aprilie, uzina de automobile Ford din Craiova a oprit temporar producţia, tot din cauza crizei de semiconductori de la nivel mondial. Producătorul auto anunţa că aproape 1000 de muncitori care lucrau în unul dintre cele trei schimburi la uzina din Craiova intrau până pe 21 mai, în şomaj tehnic. 

De asemenea, producţia de vehicule a fost suspendată atunci pentru şase zile, iar cea de motoare pentru zece zile. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite