Ponta: „Rezultatul la CFR Marfă este bun, dar rămân prudent. Preţul pe acţiuni mai trebuie şi plătit“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Rezultatul procedurii de privatizare a CFR Marfă este unul bun, ca şi preţul oferit pe pachetul de 51% din acţiunile companiei, a declarat premierul Victor Ponta, adăugând însă că el rămâne prudent, deoarece trebuie obţinut avizul Consiliului Concurenţei, iar banii trebuie şi achitaţi de investitor.


"Cred că e un rezultat foarte bun şi îl felicit pe ministrul Fenechiu şi întreaga echipă de la Ministerul Transporturilor. De altfel, Fenechiu şi-a îndeplinit cele două sarcini importante pe care le avea pentru acest început de an an, şi anume deblocarea Programului Operaţional de Transporturi şi ducerea cât mai departe, până la finalizare, a procedurii de privatizare. Rămâne ca procedura să fie finalizată, de aceea sunt prudent, pentru că e vorba de avizul Consiliului Concurenţei, negocierile privind investiţiile şi locurile de muncă care se păstrează şi de plata preţului pentru acţiuni", a spus Ponta.

El a apreciat că 200 de milioane reprezintă un preţ bun, care trebuie însă şi plătit. Premierul a adăugat că, fără a avea ceva cu investitorii străini, se bucură că la CFR Marfă a fost selectat un investitor român, o firmă mare, nu un "escroc cu genţi de bani cash".

Grup Feroviar Român a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu, a anunţat ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu. 

Grupul Feroviar Român va plăti integral preţul, după ce ministerul a respins cererea de plată în rate, iar contractul va fi semnat cel mai probabil săptămâna viitoare. Termenul pentru plata acţiunilor este de maximum două luni de la semnarea contractului de privatizare.

Desemnarea unui câştigător până vineri, 21 iunie, în procesul de privatizare a CFR Marfă reprezintă o precondiţie pentru ultima evaluare a acordului cu FMI, programată pentru 26 iunie. În ultima etapă a privatizării a participat doar Grup Feroviar Român (GFR), după ce asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup - Donau Finanz şi compania americană OmniTRAX s-au retras.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite