Anul 2015 a fost un an foarte bun pentru companiile de transport aerian. Preţul kerosenului a scăzut cu 33.14%, cererea a crescut cu aprox. 7% şi aeronavele decolează aproape pline (load factor: aprox. 80%). Companiile de transport cumpără în continuare aeronave, se dezvoltă şi angajază personal calificat. Majoritatea companiilor au raportat profit şi unele au raportat chiar un profit record (American Airlines).
În această ediţie discutăm despre securitatea zborului, motorul turbopropulsor şi siguranta scolilor de pilotaj. Vă mulţumim pentru întrebările trimise şi apreciem oportunitatea de a scrie despre aviaţie.
În această ediţie discutăm despre impactul pe care tehnologia il are asupra siguranţei zborului, despre femeile pilot, despre cultura de siguranţă şi despre decolarea unei aeronave folosind setarea TOGA (takeoff/go around). Vă mulţumim pentru întrebările trimise şi apreciem oportunitatea de a scrie despre aviaţie.
Am ajuns la al patrulea articol din seria “Întreabă un pilot”. În ultimele patru săptămâni am răspuns împreună cu Vio Ludusan la 16 întrebări şi consider că este important să înţelegem părerile comunităţii despre acest proiect. Scopul a fost şi rămâne informarea cititorilor despre aviaţie, în general, şi despre meseria de pilot.
Modalitatea prin care companiile de transport aerian angajează piloţi de linie este în continuă schimbare. Evident, companiile importante au un număr foarte mare de aplicanţi şi îşi permit să fie cât mai selective. Aceste companii nu duc lipsă de piloţi calificaţi, practic pot alege cu ochii închişi un CV din sutele primite şi au mari şanse de a alege un candidat calificat.