Raul Cazan

Consultant în ecologie

Combustibilul suplimentar ars din cauza manipulării pe scară largă a testelor de eficienţă i-a costat pe posesorii de automobile din România în jur de 1,4 miliarde de euro din anul 2000 până azi. La nivelul întregii Uniuni Europene acest cost s-a ridicat la 149,6 miliarde de euro pentru ultimii 18 ani (2000-2017), arată o ultimă cercetare a reţelei Transport şi Mediu (T&E).

Problema biomasei în Europa este o poveste care a început cu bune intenţii: lupta împotriva schimbărilor climatice, adoptarea energiei regenerabile, eliminarea combustibililor fosili. Dar am uitat că cea mai mare sursă de energie din surse regenerabile a fost biomasa.

Mai mult de 90% din noile maşini diesel cu Euro 6 care se află în vânzare astăzi şi care nici nu respectă limitele de emisii ale UE pe şosea sunt încă scutite de zonele de emisii scăzute (LEZ) din oraşe. Chiar şi oraşele care au interzis maşinile diesel, permit într-o largă proporţie pe cele cu Euro 6, a anunţat un nou briefing al Transport & Environment (T&E) transmis de 2Celsius.

Un studiu al Universităţii Libere din Bruxelles demontează un mit: indubitabil, orice vehiciul electric emite mult mai puţin CO2 decât un automobil diesel. Pare o afirmaţie de simţ comun, însă industria auto pretindea că EV-urile ar avea un impact climatic mai mare decât dieselurile.

Vezi mai multe