FOTO Cum ar putea funcţiona mijlocul de transport al viitorului? Hyperloop e visul unuia dintre cei mai mari antreprenori

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Unul dinte cei mai mari inventatori şi antreprenori ai momentului spune că pregăteşte un nou mod de transport de mare viteză. Elon Musk şi-a denumit sistemul Hyperloop.

Hyperloop este proiectul prin care Elon Musk, un antreprenor şi inventator din Africa de Sud, crede că va reinventa transportul de mare viteză. Pentru acesta se gândeşte că ar avea nevoie de circa 6 miliarde de dolari. Nu a oferit decât numele şi a spus că va fi ceva revoluţionar. Iar promisiunea de care Musk va încerca să se ţină este că distanţa dintre Los Angeles şi San Francisco va fi parcursă în 30 de minute, notează The Verge.

Musk a mai spus că vehiculul său de transport va utiliza resurse scăzute de energie şi frecarea va fi redusă. Pe ce se bazează? Pe faptul că întreg mecanismul ar putea fi alimentat cu energie solară şi sistemul ar fi similar trenului Maglev care foloseşte principiul de respingere dintre doi magneţi. Hyperloop al lui Musk ar trebui să meargă cu o viteză de peste 950 de kilometri pe oră ca să ajungă din Los Angeles în San Francisco în jumătate de oră.

Jim Powell, coinventator al trenului pe pernă magnetică, a spus că pentru Hyperloop aerul va deveni o problemă la peste 400 de kilometri pe oră. Pe măsură ce viteza creşte, presiunea exercitată de aer va necesita mai multă energie pentru a înainta. În plus, frecarea cu acesta generează zgomot, iar asta ar crea disconfort pentru ceilalţi oameni pe unde ar trece Hyperloop.

O schiţă a proiectului (sursă: John Gardi). Musk a spus că este cea mai apropiată de până acum

image

Problemele pe care le-a identificat Powell sunt corectate de către George Maise care propune ca Hyperloop să fie închis într-un tub vidat. „Dacă ai un tub fără aer, atunci ai zero frecare cu acesta“, a afirmat expertul în fluide la Maglev 2000. Asta înseamnă că limita de viteză, în teorie, n-ar mai exista.

Dincolo de această problemă, cum călătoreşte vehiculul, Musk mai are de rezolvat o altă problemă: pe unde călătoreşte. Peste munţi sau prin mare, pe sub blocuri sau prin spaţiu nu poate. Nu poate prin toate o dată. Autostrăzile ar putea servi însă drept „linii de ghidaj“ pentru Hyperloop. Însă la o viteză de aproximativ 1.000 de kilometri pe oră, Hyperloop ar avea nevoie de o „curbă“ pentru întoarcere de aproximativ 65 de kilometri.

Daryl Oster, fondator ET3, o companie din Colorado care a dezvoltat câteva sisteme de transport prin tuburi vidate, consideră că ceea ce Musk vrea să facă este atât magic, cât şi aproape imposibil. „Dacă altcineva în afară de Musk ar fi propus asta, aş fi spus că este destul de suspect. Chiar nu am nicio idee cum ar putea fi realizat acest sistem“.

Haideţi să discutăm! Ne puteţi vizita şi pe pagina de Facebook Tech Adevărul.

Află mai multe despre noi mijloace de transport:

Oraşele viitorului vor fi regândite în jurul maşinilor autonome à la Google

Maşinile Google care se conduc singure primesc dreptul de a circula în California

Cel mai rapid tren de mare viteză, inaugurat în China

Un tren de mare viteză ar putea lega Timişoara de restul Europei

Știință



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite