VIDEO Elon Musk a dezvăluit liftul care va coborî maşinile pe o platformă care le va transporta cu peste 200 de km/h pe o reţea de drumuri subterane
0Elon Musk a publicat pe Instagram o înregistrare cu liftul subteran de la Boring Company, care le va permite şoferilor din Los Angeles să evite aglomeraţia din trafic, contribuind astfel la descongestionarea drumurilor, relatează Daily Mail.
În înregistrare apare o maşină de la Tesla, o altă companie deţinută de către Musk. Liftul reprezintă un mare pas înainte pentru planurile miliardarului de a construi o reţea de drumuri subterane în Los Angeles. Conform planului, după ce maşinile vor ajunge în subteran, acestea vor fi transportate la destinaţie cu aproximativ 210 km/h, cu ajutorul unei platforme mobile.
Scopul liftului este de a transporta maşinile de la suprafaţă în subteran, conectându-se astfel la reţeaua de transport de sub pământ.
Videoclipul vine la mai puţin de-o săptămână după ce Musk a anunţat că a primit „verbal o aprobare guvernamentală” pentru a construi un tunel subteran care să transporte pasageri de la New York la Washington în 29 de minute.
FOTO Boring Company
Musk a precizat pe Twitter că tunelul va trece prin Philadelphia şi Baltimore. Dacă acesta va reuşi să-l construiască, pasajul va deveni cel mai lung tunel subteran din lume. În prezent, acest record îl deţine tunelul „Gotthard Base”, în interiorul căruia se află o şină de tren care trece prin Alpii Elveţieni. Deschis în 2016, acesta măsoară aproximaiv 57 de kilometri.
La începutul lui iulie, fondatorul Tesla scria că „Godot” (n.red.: maşina de săpat subteran) a început să „foreze şi tocmai a terminat primul segment al tunelului din Los Angeles”. „Godot” e inspirat din piesa de teatru „Aşteptându-l pe Godot” al lui Samuell Beckett. De asemenea, Musk a mai punctat în glumă că obţinerea de permise legislatuve sunt mai greu de obţinut decât tehnologia care îl va ajuta să îndeplinească misiunea.
Deşi miliardarul a fost descurajat de mai multe ori de către experţi care au declarat că tunelele respective sunt impractice şi că ar fi imposibil de implementat, compania lui Musk a publicat pe site un ghid în care descrie fiecare pas al operaţiunii.
„Cheia pentru a duce la final planul este de a creşte viteza de săpat în tunel şi diminuarea cheltuielilor cu un factor de 10 sau mai mare – acesta este scopul Boring Company” menţiona fondatorul, care a mai glumit spunând că „spre deosebire de maşinile zburătoare, tunelele sunt imune la vreme, înafara razei vizuale, şi nu o să-şi cadă în cap”.
La doar şase luni de când a propus planul, Musk a bifat gaura de intrare, zona de aşteptare şi tunelul de pornire. Potrivit ghidului de pe site, tunelurile subterane sunt foarte scumpe, dând exemplu că pentru unele proiecte, pentru 1 kilometru jumătate de săpat, cheltuielile se ridică la 1 miliard de dolari. De aceea, Musk a subliniat că e important să găsească o cale de a scade costurile, soluţia sa fiind de a construi tunele mai mici şi mai multe. Reducerea la jumătate a diametrului unul tunel poate scădea de 3 – 4 ori costul său.