VIDEO Cometa 67P şi secretele ei: viaţa s-ar fi format în spaţiu prima oară

Rosetta a ajuns pe cometă şi a transmis primele informaţii importante

Sonda spaţială Philae, a misiunii Rosetta, care a fost trimisă să studieze o cometă a descoperit deja un lucru uimitor: urme de compuşi organici în componenţa cometei. Acest lucru ar putea duce în viitor la concluzia că viaţa ar fi venit pe Pământ din spaţiu.

Potrivit Agenţiei Spaţiale Europene, sonda Philae a descoperit compuşi organici pe suprafaţa cometei 67P/Churyumov-Gerasimenko. Practic, un instrument ştiinţific de pe cometă a „adulmecat“ atmosfera cometei şi a identificat un compus organic necunoscut momentan. El urmează să fie studiat pentru a fi identificat. Un compus organic e unul care conţine un atom de carbon, baza vieţii pe Pământ, scrie „Wall Street Journal“.

Cercetătorii urmează să analizeze componenţa acestui organism. Ar putea fi compuşi simpli, cum ar fi metanul sau metanolul sau unii mai interesanţi, cum ar fi aminoacizii, cei care sunt fundaţia proteinelor.

Stephan Ulamec, managerul proiectului Philae, a spus că aceste molecule organice vor fi studiate pentru a înţelege dacă moleculele organice, adică viaţa, a fost adusă de comete pe Terra.

Philae poate să studieze cometa vreme de 1,5 ore pe zi şi apoi intră în hibernare. De când a ajuns pe cometă, Philae a studiat suprafaţa şi atmosfera vreme de 60 de ore.

Philae a ajuns pe comet pe 12 noiembrie, după o călătorie de 10 ani. Misiunea ei principală a fost să ajungă pe suprafaţa unei comete, să se ataşeze şi să transmită date în premieră.

Lansarea iniţială a fost făcută pe 2 martie 2004 şi racheta cu Rosetta şi sonda Philae a călătorit 3.907 zile prin spaţiu. Pe 14 noiembrie 2014, la două zile după ce a ajuns pe cometă, Rosetta a intrat în tăcere pentru că nu mai avea capacitate electrică. Acum, cercetătorii depind de apropierea ei de suprafaţa Soarelui. Philae s-ar putea retrezi în august 2015.