STUDII - ANALIZE - Afaceri online in Romania si pe piata europeana

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La Muzeul National de Arta Contemporana din Bucuresti, a avut loc prima zi de conferinte din cadrul Festivalului de Comunicare Digitala Internetics. S-au evidentiat trei premise ale dezvoltarii

La Muzeul National de Arta Contemporana din Bucuresti, a avut loc prima zi de conferinte din cadrul Festivalului de Comunicare Digitala Internetics. S-au evidentiat trei premise ale dezvoltarii sectorului de afaceri online: numarul celor care utilizeaza in mod frecvent Internetul (in prezent 20% din populatie), investitiile companiilor romanesti in infrastructura bazata pe tehnologiile IP si investitiile in sisteme software de tip ERP, CRM, Business Intelligence sau Document Management. Conform datelor oferite de IDC, volumul acestor investitii va creste in urmatorii 4 ani cu 8 - 11% in fiecare an.
Tranzactiile online - in crestere
De asemenea, s-a aratat ca e probabil sa aiba loc o crestere foarte rapida a volumului de tranzactii online din Romania. Astfel, desi in sistemul trafic.ro sunt listate 500 de magazine online, dintre acestea doar 150 sunt active in privinta tranzactiilor online (sunt inregistrate in sistemul 3D Secure), urmand ca celelalte sa faca acest pas in perioada urmatoare. In privinta disponibilitatii de cumparare a consumatorilor romani, el a aratat ca in 2004 posesorii de carduri VISA emise in Romania au efectuat un numar 33.742 de tranzactii in valoare totala de 4.565.440 dolari. Dintre acestea valoarea tranzactiilor facute in Romania a fost sub 6%. In masura in care comerciantii romani vor veni cu oferte mai competitive, este probabil ca o parte din ce in ce mai mare din aceste tranzactii, pe care romanii le fac deja pe Internet, sa ramana in tara. In privinta motivelor pentru care antreprenorii romani si-ar extinde afacerile pe alte piete decat cea romaneasca, vorbitorii au fost de parere ca acestea sunt: realizarea unor economii de scara (mai multi clienti cu aproximativ aceleasi resurse), realizarea unor economii de scop (mai multe produse, gen advertising online, pentru aceiasi clienti), reducerea de costuri si diversificarea riscurilor.
Afacerile online romanesti devin atractive
Afacerile online au inceput sa fie din ce in ce mai atractive pentru antreprenorii romani. Una dintre prezentari a aratat insa ca, tocmai datorita faptului ca Internetul pare o oportunitate de afaceri facila, antreprenorii sunt tentati sa cada prada unor greseli care ii vor impiedica sa obtina succesul pe care si-l doresc. Printre aceste greseli se numara: lipsa unui plan de afaceri; investitii prea mici; ideea ca o afacere online trebuie sa aiba ca principal avantaj competitiv pretul mic al produselor; accentul pus pe vanzari si nu pe strategia de marketing; antreprenorii se considera "supereroi" si tin sub control cele mai mici aspecte ale afacerii lor. Investitiile initiale, cat si costurile operationale pe o luna sunt cu cel putin 50% mai mici in cazul unei afaceri online fata de una clasica. In plus, pentru un antreprenor, Internetul ofera mai multe avantaje competitive, printre care: capacitatea de adresare catre o piata nationala (2 milioane doar in Romania), controlul total al incasarilor, disponibilitatea continua etc. Daca pana la sfarsitul lui 2006 piata se va afla inca in stadiul de "branding", iar liderii ei nu vor avea inca o pozitie consolidata, 2006-2008 va marca inceputul unei perioade de "profituri bune", urmand ca in 2008-2010 sa aiba loc o maturizare completa a pietei.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite