Google e eliminat şi a blocat, în 2020, peste 3 miliarde de reclame înşelătoare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

2021 marchează un deceniu de la lansarea raportului anual Google privind siguranţa în publicitatea online, care prezintă măsurile companiei de preveni publicitatea înşelătoare.

În 2020, politicile Google şi instrumentele de aplicare ale lor au fost testate de pandemie, alegerile din diferite diferite părţi ale lumii şi lupta continuă împotriva entităţilor care încearcă să profite de oameni. Această activitate angrenează mii de angajaţi Google şi are ca scop asigurarea unei experienţe sigure pentru utilizatori, creatori, editori şi publicitari. 

În 2020, Google a adăugat sau actualizat peste 40 de politici ce vizează publicitarii şi domeniile web. De asemenea, Google a blocat sau eliminat aproximativ 3,1 miliarde de reclame online care încălcau politicile şi a restricţionat în plus 6,4 miliarde de reclame.

 Acţiunile de aplicare a politicilor şi restricţionare a reclamelor sunt adaptate în funcţie de diferite criterii - geografie, legislaţie locală şi programele Google de certificare, astfel încât reclamele afişate să fie adecvate, legale şi reglementate. De exemplu, Google solicită farmaciilor online să urmeze un program de certificare, iar odată obţinută certificarea, vor fi afişate reclamele lor doar în ţările unde este legală vânzarea online a medicamentelor cu reţetă. În ultimii ani, se remarcă o creştere a reglementărilor specifice la nivelul ţărilor, iar restricţionarea reclamelor permite sprijinirea agenţiilor de publicitate să respecte cerinţele regionale, cu impact minim asupra campaniilor extinse.

Google a continuat să investească în tehnologiile de detecţie automată care scanează internetul pentru a analiza, la scară largă, modul în care site-urile respectă politicile. Ca urmare a tehnologiilor folosite şi noilor politici, a crescut semnificativ capacitatea de „curăţare” a ecosistemului publicităţii online: Google a eliminat reclame de de 1,3 miliarde de pagini în 2020, de la 21 de milioane în 2019. De asemenea, în 2020 au fost oprite reclamele de la a rula pe 1,6 milioane de domenii, care au înregistrat încălcări, continue şi flagrante, ale regulilor.

Încă de la începutul anului 2020, când începea creşterea cazurilor de COVID-19, Google a actualizat politicile referitoare la evenimentele sensibile, pentru a preveni preţurile speculative pentru produsele cu cerere mare, precum măşti sau dezinfectant, sau reclame care promovau remedii false. Pe măsură ce întreaga lume afla tot mai multe despre virus, strategia de impunere a politicilor a fost adaptată pentru a permite evidenţierea conţinutului din surse autorizate şi evitarea abuzurilor oportuniste. În plus, pe măsură ce teoriile conspiraţiei s-au înmulţit, Google a lansat o nouă politică pentru a interzice atât reclamele, cât şi monetizarea conţinutului referitor la COVID-19 sau alte urgenţe medicale globale care contrazice consensul ştiinţific. 

În total, Google blocat aproape 100 de milioane de reclame legate de COVID în 2020, inclusiv cele pentru tratamente miraculoase, măşti N95 (din cauza penuriei) şi, cel mai recent, doze false de vaccin.

De multe ori când se întâmplă un eveniment major, precum pandemia, creşte numărul celor care vor să profite şi să înşele oamenii online. Google a observat în 2020 o creştere a reclamelor oportuniste şi intensificare a comportamentului fraudulos. Numărul conturilor de publicitate care au fost dezactivate pentru încălcarea politicilor a crescut cu 70% în 2020, la 1,7 milioane. Au fost blocate şi eliminate peste 867 milioane de reclame pentru că încercau să eludeze sistemele de detecţie, plus un număr de 101 de milioane pentru că încălcau politicile privind identitatea înşelătoare.

Atunci când vorbim despre alegeri, reclamele ajută votanţii să aibă acces la informaţii de încredere despre candidaţi şi procesul de votare. În ultimii ani, Google a introdus politici stricte şi restricţii pentru entităţile care pot face publicitate electorală şi modul în care pot ţinti reclamele. De asemenea, au fost lansate librării cu reclame electorale, inclusiv pentru Uniunea Europeană, şi ţările membre (aici e România, de exemplu). Global, Google a continuat să extindă programul de verificare şi a analizat în plus peste 5,400 entităţi care au rulat publicitate electorală în 2020. În Statele Unite, după ce a fost clar că rezultatul alegerilor prezidenţiale nu va fi imediat, Google a introdus alegerile în categoria evenimentelor sensibile şi a suspendat publicitatea electorală după ce urnele s-au închis, măsură continuată în prima perioadă din decembrie 2020. În această perioadă, au fost suspendate peste 5 milioane de reclame şi au fost blocate reclamele la peste 3 miliarde de căutări referitoare la alegeri, candidaţi şi rezultate. Decizia a fost luată pentru a limita posibilitatea ca reclamele să amplifice confuzia postelectorală.   

Raportul complet poate fi accesat aici.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite