Dong Nguyen a făcut jocul inspirat de Mario de la Nintendo şi l-a pus în magazinele de aplicaţii Apple şi Google, acesta fiind descărcat de 50 de milioane de ori şi aducând venituri de 50.000 de dolari din publicitate în fiecare zi. Cu toate acestea, Dong nu a rezistat presiunii, după cum a scris chiar el pe Twitter şi a eliminat jocul. Acum, telefoanele care au instalată aplicaţia au început să fie scoase la licitaţie.

Nguyen este un designer independent de jocuri care trăieşte în Vietnam şi lucrează pentru compania dotGears. Jocurile lui au o caracteristică principală: sunt vintage, inspirându-se din designul de acum 10-15 ani şi sunt foarte grele. Flappy Bird a devenit un succes tocmai pentru că era extrem de greu. Utilizatorii trebuiau să treacă personajul printre nişte ţevi. Practic, trebuiau să facă o pasăre să zboare prin apăsarea unui click de mouse sau apăsând pe ecranul smartphone-ului.

„Flappy Bird este atât de popular pentru că este diferit faţă de alte jocuri şi este un joc în care poţi concura cu prietenii. Persoane din aceeaşi sală de clasă pot juca şi concura între ei deoarece mecanica se învaţă uşor, însă ai nevoie de exerciţiu pentru a obţine un scor mare“, a spus dezvoltatorul.

Dar, deodată...

Nguyen a scris pe Twitter că va scoate jocul. A fost doar o strategie de marketing, a fost presiune? Nimeni nu ştie.

Înainte de a anunţa că va retrage jocul din magazinele de aplicaţii, Nguyen a mai postat un mesaj pe Twitter. „Pot numi Flappy Bird un succes, dar mi-a distrus viaţa. Acum urăsc jocul acesta“, a mai scris el.

Potrivit BuzzFeed, un utilizator a scos deja la licitaţie pe eBay un iPhone 5s de 16 GB cu 650 de dolari, deja peste preţul pieţei, doar pentru că are Flappy Bird instalat. Licitaţia a ajuns până la 88.888 de dolari. Un preţ astronomic şi nu s-a terminat.