Top 10 tendinţe din lumea tehnologiei, pentru anul 2014: aplicaţiile vor schimba societatea, amprentele vor debloca orice şi senzorii interactivi vor fi pretutindeni
0Ericsson ConsumerLab a identificat cele mai importante tendinţe de consum în IT&C pentru anul 2014. De peste 15 ani, ConsumerLab a desfăşurat o multitudine de cercetări pentru a identifica valori, tipare de comportament şi modurile în care oamenii folosesc tehnologia.
Programul global de cercetare al companiei se bazează pe interviuri anuale cu peste 100.000 de indivizi din peste 40 de ţări şi 15 metropole.
„Cea mai importantă tendinţă pe care am identificat-o este creşterea exponenţială a cererii pentru aplicaţii şi servicii dedicate tuturor industriilor şi categoriilor societăţii, ceea ce are potenţialul de a schimba în mod fundamental viaţa noastră de zi cu zi”, a declarat Michael Björn, Head of Research, Ericsson ConsumerLab.
Cele mai importante 10 tendinţe de consum in IT&C pentru 2014 identificate de Ericsson sunt:
- Aplicaţiile vor schimba societatea – Rata de adopţie din ce în ce mai mare a smartphone-urilor a schimbat complet modul în care comunicăm sau folosim internetul. Ca urmare, oamenii au început să caute aplicaţii pentru orice – de la aplicaţii pentru cumpărături la cele pentru transport sau comunicarea cu autorităţi. Mai mult decât atât, aplicaţiile devin mai importante ca modelul de telefon folosit.
- Amprentele vor debloca orice dispozitiv personal – Website-urile au început să necesite parole din ce în ce mai lungi, formate dintr-o multitudine de numere, cifre şi simboluri, pe care, de cele mai multe ori, utilizatorii le uită. Acesta este principalul motiv pentru creşterea interesului pentru alternative biometrice. Spre exemplu, studiile Ericsson au descoperit că 52% dintre utilizatorii de smartphone-uri doresc să-şi folosească amprentele în locul parolelor, iar 48% dintre aceştia ar fi interesaţi să folosească sisteme de scanare a retinei pentru a-şi debloca dispozitivele. 74% cred că smartphone-urile biometrice vor fi folosite în mod curent în 2014.
- Smartphone-urile vor putea efectua din ce în ce mai multe măsurători ale corpului uman – Tensiunea arterială şi pulsul sunt doar câteva exemple de ce îşi doresc utilizatorii să poată măsura cu ajutorul dispozitivelor mobile. 40% dintre utilizatorii de smartphone-uri îşi doresc ca telefonul lor să le înregistreze toate activităţile fizice şi 56% dintre aceştia ar prefera să-şi monitorizeze tensiunea arterială şi pulsul cu ajutorul unui inel inteligent.
- Internet oriunde – La momentul actual, calitatea conexiunii la internet este încă sub nivelul calităţii serviciilor de voce. Utilizatorii de smartphone-uri au început să realizeze că semnalul telefonului nu mai este relevant, deoarece acesta asigură o conexiune de voce de calitate, dar nu neapărat şi acces suficient de bun pentru transferul de date. Studiile făcute de Ericsson au descoperit că nivelul cel mai scăzut de satisfacţie cu o conexiune la internet este la metrou.
- Smartphone-urile vor reduce inegalitatea digitală – Accesul la internet la nivel global este încă inegal şi nepotrivit distribuit, lăsând loc la ceea ce se numeşte „digital divide”. Apariţia smartphone-urilor din ce în ce mai ieftine înseamnă că utilizatorii nu vor mai avea nevoie de dispozitive scumpe care să le permită accesul la internet. 51% dintre consumatorii la nivel global sunt de părere că telefoanele lor mobile sunt cele mai importante dispozitive, iar pentru mulţi dintre aceştia au început să devină sursa principală pentru accesarea internetului.
- Beneficiile internetului surclasează riscurile – Pe măsură ce internetul devine o parte integrantă a vieţii de zi cu zi, riscurile asociate acestuia devin din ce în ce mai vizibile. 56% dintre utilizatorii de internet sunt preocupaţi de aspecte de securitate. Totuşi, doar 4% dintre aceştia au afirmat că ar folosi internetul mai puţin din acest motiv. În schimb, consumatorii au început să aplice diverse strategii pentru a micşora riscurile ca a fi mai atenţi ce informaţii furnizează online.
- Servicii video la cerere – Deşi, în acest moment, există mai multe opţiuni de conţinut media, utilizatorii sunt mai puţin dispuşi să aleagă ceea ce vor ei să urmărească. De fapt, prietenii acestora exercită o influenţă mai mare când vine vorba de alegerea conţinutului video vizionat. Ericsson a descoperit că 38% dintre utilizatorii chestionaţi urmăresc, de câteva ori pe săptămână, clipuri video recomandate de prietenii lor. Tot prietenii influenţează şi ce bloguri citesc utilizatorii sau ce muzică ascultă.
- Consum de date controlat – 48% dintre utilizatori folosesc aplicaţii pentru a-şi înţelege mai bine consumul de date. În timp ce 41% dintre utilizatori îşi doresc să ştie ce volum de date consumă, 33% dintre aceştia vor să fie siguri că sunt facturaţi corect şi 31% nu vor să-şi depăşească planul tarifar de date. Studiile arată şi faptul că 37% dintre deţinătorii de smartphone-uri folosesc cu regularitate aplicaţii pentru a-şi verifica viteza de conectare.
- Senzori interactivi oriunde – Pe măsură ce serviciile interactive de internet devin din ce în ce mai uzuale, consumatorii se aşteaptă ca mediul înconjurător să fie la fel de interactiv. Până la finalul anului 2016, peste 60% dintre utilizatorii de smartphone-uri cred că senzorii vor fi încorporaţi în orice lucru, de la sisteme de sănătate la transportul în comun,maşini, case sau birouri.
- Conţinut video disponibil oricând şi de pe orice dispozitiv – Având în vedere că 19% din timpul petrecut urmărind conţinut video are loc de pe telefoane sau tablete, consumatorii încep să-şi schimbe locul din care vizionează conţinut video sau TV pentru a se adapta stilului de viaţă zilnic. Spre exemplu, aceştia pot începe să urmărească conţinutul video sau TV acasă, apoi să pună pauză şi să-l reia într-un mijloc de transport în comun, în timp ce se deplasează spre birou. Acest lucru va implica, aproape întotdeauna, şi schimbarea dispozitivului de pe care se urmăreşte conţinutul video sau TV.