Tablete ieşite din tipar în 2012: iPad Mini e un produs de mijloc, Nexus 10 aduce cel mai bun ecran şi Surface vine cu designul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Surface, iPad Mini şi Nexus 10 au adus ceva nou pe piaţa tabletelor în 2012. FOTO Captură/Adevărul
Surface, iPad Mini şi Nexus 10 au adus ceva nou pe piaţa tabletelor în 2012. FOTO Captură/Adevărul

Apple a spus că n-a intrat pe piaţa netbook-urilor, acele laptopuri mai mici şi cu specificaţii reduse, pentru că pregătea produsul corect: iPad-ul. Au pregătit-o, au lansat-o şi tableta a schimbat într-adevăr industria în ultimii doi ani, dar acum şi alte companii au început să se priceapă la acest joc.

Primul iPad a venit în 2010 şi până atunci tableta era mult prea grea cu o autonomie destul de mică. Au mai încercat companii ca HP să producă astfel de echipamente, dar care să ruleze Windows. Numai că sistemul de operare de la Microsoft era nepotrivit, chiar şi versiunea 7.

După 2010, a intrat în joc Samsung, acum cel mai mare producător de dispozitive cu Android, şi această piaţă a crescut poate chiar mai repede decât cea a smartphone-urilor. La finalul celui de-al doilea an de când tableta a devenit un alt dispozitiv obişnuit, există câteva care s-au remarcat prin câteva atuuri.

Debutul pe piaţă pentru unii, confirmarea succesului pentru alţii

Microsoft a prezentat în vară tableta Surface. Aceasta are un ecran de 10,6 inci şi vine în două versiuni, în funcţie de sistemul de operare: RT şi Pro. Deocamdată, este disponibilă doar cea cu Windows RT, iar cea cu Windows 8 va fi lansată la începutul anului viitor la un preţ de 900 de dolari. Odată cu acest gadget, compania a intrat pe piaţa producătorilor pentru care, până acum, Microsoft livra doar sistemul de operare şi alte produse software.

image

Foto

image
image

gallery-link

image
image

Surface are un design unic, poate fi sprijinită pe birou prin suportul integrat, protecţia ecranului (costă 120 de dolari) se dublează ca tastatură şi pentru carcasă a fost folosit magneziul (Vapor Mg). Ecranul însă este mai lat decât la celelalte tablete, fapt ce o face potrivită pentru folosirea ca un laptop, în mod peisaj. Un minus, până în 2013, este faptul că nu sunt disponibile atâtea aplicaţii pentru Windows RT câte sunt pentru Windows 8. Preţul pentru Surface porneşte de la 500 de dolari.

Amazon a debutat anul trecut cu o tabletă de 7 inci şi 200 de dolari. Aceasta s-a dovedit un succes, fiind estimată o cifră de vânzări de 5 milioane de unităţi. Anul acesta, gigantul comerţului online a revenit cu Kindle Fire HD de 8,9 inci. Aceasta costă 300 de dolari, are un ecran full HD şi se remarcă prin preţul mic, deşi specificaţiile o încadrează în categorie cu iPad-ul de 500 de dolari. Amazon îşi permite să vândă acest gadget, împreună cu cele din aceeaşi gamă, la un preţ mai mic, pentru că are posibilitatea să-şi recupereze o parte din bani prin serviciile sau produsele multimedia furnizate.

Bătaia la vârf şi succesul de nişă

Chiar dacă Apple a înlocuit-o de curând cu iPad 4, tableta iPad 3 a adus o noutate pentru aceste dispozitive: ecranele de înaltă rezoluţie. Tot Apple a pornit „cursa pixelilor“ în 2010, când a prezentat ecranul Retina de pe iPhone 4 cu o densitate a pixelilor de peste 300 ppi. Acelaşi ecran a fost adus pe iPad 3 la începutul anului 2012, împreună cu îmbunătăţirea specificaţiilor. La o rezoluţie de 2.048x1.536 pixeli cu o diagonală de 9,7 inci, noul iPad avea 264 ppi. Astfel s-a echilibrat balanţa între un display de smartphone şi unul de tabletă. iPad 4 costă 500 de dolari.

Numai că nici Samsung nu a stat degeaba şi la sfârşitul lunii octombrie a venit cu Nexus 10. Aceasta a fost dezvoltată pentru Android 4.2 Jelly Bean şi are un ecran de 10,1 inci cu rezoluţie de 2.560x1.600 pixeli, ceea ce duce densitatea la 300 ppi. Şi pentru acest dispozitiv sud-coreenii au renunţat la îndelung folositul S-AMOLED şi au trecut la un Super PLS promovat de companie drept viitorul tehnologie ecranelor de pe produsele Apple. Preţul pentru Nexus 10 este de 400 de dolari.

Nexus 7 este fabricată de Asus în colaborare cu Google şi a fost lansată cu Android 4.1 Jelly Bean. Această tabletă a venit cu trei mari caracteristici: preţul de 200 de dolari, procesorul quad-core şi placa grafică cu 12 nuclee. Dispozitivele din seria Nexus sunt, de regulă, destinate dezvoltatorilor pentru că nu vin cu niciun fel de intervenţie din partea producătorilor, dar tableta a excelat la vânzări. Conform „The Wall Street Journal“, au fost cumpărate aproximativ 3 milioane de unităţi.

iPad Mini, un produs de mijloc

După iPhone 5 şi odată cu iPad 4, Apple a lansat şi iPad Mini. Este o tabletă cu hardware de iPad 2, dar într-un corp nou, mai mic şi are un ecran de 7,9 inci. Teoretic, ar fi un dispozitiv destinat pieţei de 200 de dolari, dar acele gadgeturi au ecran de 7 inci şi preţ de 200 de dolari, iar iPad Mini depăşeşte aceste cote, cu preţul de 330 de dolari. De fapt, acesta este răspunsul Apple pentru piaţa „200 de dolari“, dar jucând după propriile reguli. Deviza de promovare pare a fi: cine nu vrea iPad clasic, trebuie să vrea iPad Mini.

Şi după toate aceste lansări, cu toate produsele pe piaţă, a venit şi cel mai nou raport în ceea ce priveşte popularitatea acestor dispozitive. Apple încă are 55% din piaţă, majoritate pe care o deţine încă de la primul iPad, dar cele cu Android sunt tot mai aproape. Samsung, Sony sau Motorola au ajuns să aibă 44% cotă de piaţă, pe măsură ce alternativele de la HP (TouchPad) sau RIM (Playbook) au eşuat, notează „TechCrunch“.

În 2011, Gartner estima că Apple încă va avea 47% din piaţă în 2015, iar Android ar fi doar la 38%. Aceste previziuni au fost deja depăşite, iar o analiză mai recentă făcută de analistul Sameer Singh de la Finvista Advisors indică faptul că Android ar putea deveni lider până la mijlocul anului 2013. Însă până atunci va fi lansată pe piaţă Surface Pro, vor fi disponibile tot mai multe tablete cu Windows 8 sau Windows RT de la diverşi producători, astfel că lucrurile s-ar putea schimba.

Tehnologie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite