Apa Nova incarca facturile bucurestenilor necontorizati cu 300%

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Inspectorii Autoritatii de Control au descoperit ca si canalizarea este facturata cu 20% mai mult * O comisie de experti internationali a constatat ca Apa Nova nu respecta nici prevederile contractului de concesiune * Fara sa fi facut suficiente investitii in retele, Apa Nova vrea acum un profit cat mai mare

Bucurestenii care nu si-au montat apometre pentru masurarea consumului de apa rece au achitat facturi de trei ori mai mari decat normele de consum legale si decat media consumului celorlalti utilizatori, se arata intr-un raport intocmit de Autoritatea Nationala de Control (ANC). In urma verificarilor efectuate la Apa Nova, inspectorii ANC au mai descoperit ca, in unele cazuri nu au fost efectuate operatiuni de regularizare, consumul facturandu-se la nivelul estimat, desi intre timp au fost montate si chiar citite contoare. Mai mult, societatea care se ocupa de alimentarea cu apa si canalizarea Capitalei a refuzat efectuarea operatiunilor de bransament separat cerute de persoanele care nu erau contorizate individual, chiar daca toate cheltuielile erau suportate de solicitanti. Totodata, multe blocuri nu beneficiaza de contorizare individuala, caz in care, bucurestenii aflati in aceasta situatie trebuie sa suporte in continuare pierderile de pe retea, precum si cheltuielile cu reparatiile instalatiilor, se mai arata in raportul ANC. "Remedierea deficientelor la conducte se efectueaza de catre Apa Nova superficial, prin metode neadecvate, pe motiv ca aceste retele nu au fost preluate prin contractul de concesiune incheiat cu Primaria Municipiului Bucuresti", a declarat ministrul Controlului, Ionel Blanculescu. Facturile la apa rece nu sunt singurele umflate, bucurestenii platind cu 20% mai mult si pentru canalizare. Datele prezentate de Autoritatea de Control arata ca Apa Nova factureaza apa uzata menajera incepand cu luna septembrie 2002 in procent de 100% din volumul apei potabile consumate, in loc de 80% cat era prevazut in Contractul de Concesiune. "Modificarea procentului de facturare a apei uzate menajere de la 80% la 100% a avut drept consecinta o crestere nejustificata a veniturilor societatii si implicit cheltuieli mai mari pentru beneficiarii de servicii", a mai adaugat seful ANC. De altfel, facturarea eronata a canalizarii a facut obiectul unui control al Oficiului Concurentei, concluziile fiind aceleasi ca ale ANC, insa Apa Nova a contestat rezultatele, cauza fiind in curs de solutionare la instantele de judecata. O alta descoperire a inspectorilor ANC a fost aceea ca nu a fost elaborat Regulamentul de organizare si functionare pentru serviciile publice de alimentare cu apa si canalizare, sarcina care revenea Consiliului General al municipiului Bucuresti, incalcandu-se astfel mai multe acte normative. De asemenea, conducerea franceza a societatii Apa Nova Bucuresti nu a respectat contractul de concesiune. Cel putin asa spune comisia de experti internationali, platita cu bani grei de autoritatile romane pentru a rezolva un litigiu generat de refuzul firmei romano-franceze de a-si indeplini anumite obligatii fata de oras. In raportul din 23 ianuarie, Comisia de experti internationali a atras atentia societatii Apa Nova, operatorul bucurestean al serviciilor de alimentare cu apa si canalizare, ca "retelele telescopice", pe care aceasta refuza sa le administreze, trebuie reabilitate urgent. Apa Nova Bucuresti SA este compania care a reusit anul trecut in Romania performanta de a obtine un profit de 559 miliarde de lei (aproape 18 milioane de euro), la o cifra de afaceri de 60 de milioane de euro, obtinand locul 7 pe tara, intr-un top al firmelor private. O rata a profitului de aproape 20 la suta, care este enorma pentru serviciile publice, toate acestea, se pare, in detrimentul serviciilor oferite bucurestenilor.

Stil de viață



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite