Noi avantaje pentru consumatori în UE

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Adevărul
FOTO Adevărul

Comisia Europeană a propus, miercuri, un pachet de propuneri intitulat „Noi avantaje pentru consumatori”, care să garanteze faptul că toţi consumatorii europeni beneficiază pe deplin de drepturile conferite de legislaţia Uniunii Europene.

Practic, pachetul va permite unor entităţi calificate să introducă acţiuni de reprezentare în numele consumatorilor şi vor conferi autorităţilor de protecţie a consumatorilor din statele membre competenţe consolidate pentru aplicarea de sancţiuni. Totodată, ele vor extinde protecţia acordată consumatorilor în mediul online şi vor clarifica faptul că legislaţia UE interzice practicile de comercializare a produselor cu dublu standard de calitate care induc în eroare consumatorii, se arată într-un comunicat de presă al Comisiei Europene. 

„Într-o lume globalizată în care marile societăţi comerciale au un avantaj imens în faţa consumatorilor individuali, trebuie să echilibrăm balanţa. Acţiunile de reprezentare, în accepţiunea europeană a conceptului, vor duce la mai multă echitate pentru consumatori, nu la mai multă muncă pentru cabinetele de avocatură. Totodată, sancţiunile mai severe legate de cifra de afaceri anuală a companiilor vor oferi în sfârşit autorităţilor de protecţie a consumatorilor mijloace pentru a-i pedepsi aspru pe cei care trişează. A trişa nu poate fi rentabil”, a declarat Věra Jourová, comisarul european responsabil pentru justiţie justiţie, consumatori şi egalitate de gen. 

Ce modificări îşi propun specialiştii

Potrivit comunicatului, pachetul include şi două propuneri de directive. O primă propunere de modificare a multor directive, şi anume a Directivei privind clauzele abuzive în contractele încheiate cu consumatorii, a celei privind protecția consumatorului, a celei privind practicile comerciale neloiale şi a celei privind drepturile consumatorilor. O a doua propunere de directivă vizează acţiunile de reprezentare pentru protecția intereselor colective ale consumatorilor și de abrogare a Directivei 2009/22/CE privind acțiunile în încetare.

În ceea ce priveşte aşteptările, se doreşte consolidarea drepturilor consumatorilor în mediul online, prin asigurarea unei transparenţe mai mari în acest mediu, inclusiv în ce priveşte rezultatele căutărilor pe platformele online, dar şi noi drepturi ale consumatorilor pentru serviciile digitale „gratuite”. 

De asemenea, se doreşte punerea la dispoziţia consumatorilor a unor instrumente prin care să se asigure că le sunt respectate drepturile şi să obţină despăgubiri, cum ar fi acţiunile de reprezentare şi o mai bună protecţie împotriva practicilor comerciale neloiale. 

Totodată, se vrea introducerea unor condiţii îmbunătăţite pentru companii, prin eliminarea sarcinilor administrative inutile şi o mai multă flexibilitate în comunicarea comercianţilor cu consumatorii.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite