În ce măsură sunt dispuşi pacienţii să apeleze la roboţi şi la inteligenţa artificială pentru nevoile lor medicale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai mult de jumătate din pacienţi sunt dispuşi să apeleze la roboţi şi la inteligenţa artificială pentru tratarea problemelor medicale. Aşa arată cel mai recent studiu făcut de Pricewaterhouse Coopers, conform căruia disponibilitatea variază de la 39% în Marea Britanie la 94% în Nigeria.

Concret, studiul evidenţiază că majoritatea consumatorilor din ţările dezvoltate sunt dispuşi să primească îngrijire prin intermediul acestor tehnologii avansate, care au potenţialul de a transforma serviciile de asistenţă medicală într-unele mai bune, mai rapide şi mai accesibile pentru toţi.

Cercetarea, realizată pe un eşantion de 11.000 de persoane din 12 ţări din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, subliniază că pieţele emergente sunt cele mai deschise la perspectiva adoptării tehnologiei în serviciile de asistenţă medicală. 

Potrivit studiului, între jumătate şi până la 73% din totalul respondenţilor ar fi dispuşi să lase un robot să efectueze o procedură chirurgicală minoră în locul unui medic, respondenţii din Nigeria, Turcia şi Africa de Sud fiind cei mai dispuşi să apeleze la o astfel de procedură. Cei din Marea Britanie sunt cel mai puţin dispuşi (36%), arată un comunicat de presă. 

Ce stă la baza reticenţei pacienţilor

Situaţia se schimbă radical atunci când vine vorba despre o intervenţie chirurgicală majoră, cum ar fi înlocuirea unei articulaţii a genunchiului sau şoldului, îndepărtarea unei tumori, sau intervenţii chirurgicale pe cord. 69% din nigerieni ar fi dispuşi să fie supuşi unei intervenţii realizată de roboţi chirurgicali, procentul celor dispuşi să apeleze la o astfel de tehnică în Ţările de Jos fiind de 40%. 

Accesul mai facil şi mai rapid la serviciile de sănătate (36%) şi viteza şi acurateţea diagnosticului (33%) sunt principalii factori motivatori, iar lipsa de încredere în capacitatea roboţilor de a lua decizii (47%) şi lipsa elementului uman (41%) sunt principalele cauze ale reticenţei respondenţilor.

„Este evident că oamenii sunt tot mai dispuşi să adopte noile tehnologii, cum ar fi IA şi robotica în adresarea nevoilor lor medicale. Însă reprezentanţii guvernamentali, ai mediului de afaceri şi celui medical trebuie să-şi schimbe radical perspectiva asupra modului în care sunt oferite serviciile de sănătate cetăţenilor. Trebuie să analizăm foarte atent strategia noastră de implementare a noilor tehnologii în diverse părţi ale lumii. Vor exista provocări pentru noi toţi“, a explicat Ruxandra Târlescu, reprezentant al PwC România. 

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite