Liviu Pop, discurs cu greşeli gramaticale la începutul anului şcolar. Ministrul Educaţiei, încurcat de cuvântul „copiii“

Liviu Pop, discurs cu greşeli gramaticale la începutul anului şcolar. Ministrul Educaţiei, încurcat de cuvântul „copiii“

Liviu Pop, ministrul Educaţiei, este adesea încurcat de gramatică

Ministrul Educaţiei, Liviu Pop, a susţinut un discurs la începutul anului şcolar scris cu greşeli gramaticale, după cum arată imaginile filmate de Antena 3. Cuvântul „copiii“ era scris cu doar doi „i“. Când a fost pus să explice care este rolul celui de-al treilea „i“, lui Pop i s-a întrerupt brusc telefonul. Pentru eroare, ministrul a dat vina pe un funcţionar al ministerului.

Ştiri pe aceeaşi temă

Liviu Pop spune că nu el a scris greşit.  „E o greşeală pe care mi-o asum. Forma discursului meu este pusă pe blog. Un funcţionar din minister a greşit la transcriere, corectând anumite lucruri. E o greşeală pe care mi-o asum în numele funcţionarului din minister”, a spus ministrul Educaţiei. 

Întrebat într-o intervenţie telefonică la Antena 3 ce reprezintă al treilea ”i” din ”copiii”, dacă este un articol hotarât sau articol nehotarât, Liviu Pop a răspuns: ”Vă las pe dumneavoastră să răspundeţi la această întrebare”.

Când moderatoarea l-a întrebat ce este al treilea „i“ din punct de vedere gramatical, a căzut brusc legătura telefonică.

Moderator: Al treilea „i“ ce este?
Liviu Pop: În ce sens?
Moderator: Din punct de vedere gramatical.
Liviu Pop: Alo?!

În şedinţa de Guvern din urmă cu trei săptămâni, Liviu Pop a reuşit performanţa de a face trei greşeli gramaticale în doar nouă secunde. 

1. Programele trebuiesc / CORECT - TREBUIE
2. ,,PLANURILE-CADRU VA FI MODIFICAT" / CORECT - PLANURILE-CADRU VOR FI MODIFICATE
3. ,,VA FI MODIFICAT ŞI PLANUL, ŞI PROGRAMUL" / CORECT - VOR FI MODIFICATE ŞI PLANUL, ŞI PROGRAMUL.

În prima zi a anului şcolar, deputatul PSD de Maramureş Călin Matei le-a transmis elevilor un mesaj plin de greşeli gramaticale, în care le spune că nici lui nu i-a fost dragă şcoala, dar că nu a avut ce face şi îi îndeamnă: „Pune-ţi mâna pe carte!“.

„Nici mie nu mi-a fost draga şcoala, ca la majoritatea dintre voi. Da nu am avut ce face, tot ca majoritatea dintre voi! Pana la următoarea vacanţa, pune-ţi mâna pe carte, fiţi cuminţi şi nu fumaţi in budă! Succes!". Ulterior, el şi-a editat mesajul şi a scris corect "Puneţi mâna pe carte".

citeste totul despre: