Sindicaliştii din asistenţă socială au pichetat, vineri, Ministerul Muncii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peste 100 de sindicalişti din asistenţă socială afiliaţi Publisind au pichetat, vineri, sediul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, nemulţumiţi de faptul că Ordonanţa de Urgenţă 20/2016 privind salarizarea din sistemul bugetar nu a vizat asistenţa socială, deşi este domeniul remunerat cel mai slab.

„Colegii noştri au ajuns deja acolo, sunt peste 100 de persoane pentru că spaţiul este limitat. Deocamdată nu a venit niciun oficial din Ministerul Muncii pentru a discuta cu ei, însă trebuie să ţină cont de doleanţele colegilor noştri pentru că au salarii foarte mici iar DGASP-urile sunt chiar în subordinea lor”, a declarat, pentru „Adevărul”, Mihaela Neacşu, prim vicepreşedintele Publisind. 

„Media în asistenţă socială este  foarte apropiată de salariul minim”, a explicat joi ŞtefanTeoroc, şeful sindicatului. Liderul sindical a declarat, pentru newsro, că dacă după protestul de vineri, nu se va ajunge la un consens cu ministrul Dragoş Pîslaru, pichetele vor continua până la soluţionarea revendicărilor.

Majorări salariale pentru 650.000 de bugetari

Aproximativ 650.000 angajaţi din sistemul bugetar vor beneficia, din luna august, de înlăturarea inechităţilor salariale, cheltuiala bugetară cu aplicarea noilor măsuri fiind estimată la 873 milioane lei în anul 2016 şi 2,6 miliarde lei în 2017.

Modificările aduse de noul act normativ au în vedere, în principal: reducerea disfuncţionalităţilor de încadrare în sistemul public, restructurarea completă a sistemului de salarizare din sănătate, începând cu luna august 2016, prin stabilirea unei grile de salarizare cu valori nominale ale salariilor, în vederea eliminării inechităţilor existente, restructurarea completă a sistemului de salarizare pentru personalul didactic şi didactic auxiliar din învăţământ, începând cu luna august 2016, introducerea unui sistem de premiere bazat pe condiţii de reformă şi criterii de performanţă şi înfiinţarea registrului general de evidenţă al persoanelor plătite din fonduri publice pentru a avea o evidenţă clară a angajaţilor din sistemul bugetar.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite