Argentina: Doi marinari români, anchetaţi pentru că ar fi aruncat peste bord patru pasageri clandestini. Motivul: repatrierea ar fi costat 120.000 de dolari
0Comandantul român, secundul său şi alţi cinci membri ai echipajului unei nave au fost arestaţi preventiv de autorităţile argentiniene, ei fiind acuzaţi că au aruncat peste bord în apele oceanului patru pasageri clandestini congolezi găsiţi pe vas.
Potrivit publicaţiei argentinene „La Capital”, cei şapte marinari străini reţinuţi pentru că au aruncat patru congolezi peste bord, au fost prinşi la 400 de kilometri de continentul african.
Căpitanul navei şi secundul acestuia erau români, iar ceilalţi reţinuţi sunt de naţionalitate filipineză. Delictul lor poate fi echivalat unui cvaduplu homicid extrem de grav. De asemenea, procurorii investighează cazul unui marinar de origine filipineză care a dispărut joi pe râul Parana, după ce a căzut de pe RM Power. Ei vor să afle dacă a fost vorba de suicid, accident sau asasinat.
RM Power pornise din Congo şi a avut probleme din primele momente, deoarece au fost descoperiţi 11 clandestini congolezi. RM Power a trebuit să se întoarcă în port şi să piardă două zile pentru a preda congolezii autorităţilor.
Vaporul cu 21 de marinari a plecat din nou din Matadi, principalul port din Republica Democratică Congo. Potrivit „La Capital”, la 400 de kilometri de coasta africană, pe 7 iulie, marinarii au descoperit alţi patru clandestini. Aceştia sunt o problemă pentru orice cursă comercială, deoarece înseamnă bani pierduţi. Dacă RM Power ar fi ajuns în Argentina cu imigranţii clandestini la bord, costurile de repatriere ale acestora, după expulzare, ar fi trebuit suportate de firma WEM Lines, potrivit reglementărilor internaţionale. Costurile aproximative erau de 30.000 de dolari pentru fiecare congolez.
Căpitanul Florin Filip şi secundul său, Robert Racoviţă au ordonat marinarilor filipinezi să ia congolezii de mâini şi de picioare, iar după ce i-au lovit în cap, i-au aruncat în mare.
Marinarii filipinezi ar fi tăcut vreme de trei zile, dar apoi au alertat firma WEM Lines că vor să îşi încheie contractele. Astfel, i-au cerut explicaţii lui Filip. Ce au obţinut în schimb a fost o mărturie din partea căpitanului român
Nava RM Power aparţine firmei WEM Lines, fondată în 1982. Ea are sediul comercial în Atena, dar naviga sub steagul Insulelor Marshall.