„Adevărul”, cel mai de încredere ziar al românilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Adevărul” şi-a păstrat poziţia de cel mai de încredere brand din România la categoria cotidiene. Distincţia a fost oferită ziarului nostru pentru al treilea an consecutiv, în cadrul Galei Trusted Brands 2013, desfăşurată aseară, la Bucureşti.

Trusted Brands este cel mai important studiu de piaţă asupra consumatorului în Europa, realizat de revista Reader’s Digest în 12 ţări europene, printre care şi România. Alături de „Adevărul” au mai fost premiate alte 37 de branduri de încredere de pe piaţa românească.

Grigore Cartianu, ombudsman în cadrul redacţiei “Adevărul”, a fost cel care a ridicat diploma şi trofeul în cadrul Galei Trusted Brands 2013.

„Vă mai amintiţi lămpile cu gaz?”, şi-a început Cartianu discursul. „Dar casetofoanele cu care mergeam pe umăr? Dar dischetele? Toate au dispărut. Ei bine, cam aşa stau lucrurile şi cu presa scrisă. Număraţi câte ziare au mai rămas! Aşa că, dumneavoastră, oamenii de afaceri care aveţi bugete pentru publicitate, grăbiţi-vă acum să vă promovaţi produsele în ziare pentru că mâine s-ar putea să nu mai aveţi unde le promova. Dar noi, ziariştii, nu suntem trişti. Nimic nu se pierde, totul se transformă. Trecem pe online şi sperăm că la anul unul dintre brandurile de încredere în media va fi adevarul.ro.”

Românii, la fel de consecvenţi ca nemţii

Rezultatele Trusted Brands 2013 au evidenţiat că, mai mult decât ceilalţi europeni, românii rămân fideli mărcilor care au reuşit să le câştige încrederea. La majoritatea categoriilor, liderii au rămas aceiaşi ca anul trecut. O situaţia asemănătoare s-a mai înregistrat în Germania.

Câştigătorii Trusted Brands România 2013:

Categorii europene:

– Automobile: Dacia
– Electrocasnice: Philips
– Computere personale: Dell
– Telefonie mobilă: Nokia
– Operatori telefonie mobilă: Orange
– Camere foto: Sony
– Agenţii de turism: Paralela 45
– Bănci: BCR
– Carduri de credit: Visa
– Companii de asigurări: Astra Asigurări
– Furnizori servicii internet: RCS & RDS
– Benzinării: Petrom
– Vitamine: Eurovita
– Remedii împotriva răcelii şi gripei: Nurofen
– Analgezice: Algocalmin
– Produse de îngrijire a părului: Nivea
– Produse de îngrijire a pielii: Nivea
– Produse cosmetice: Avon
– Detergenţi: Ariel
– Cereale pentru micul dejun: Nestle

Categorii locale:

– Produse de panificaţie: Vel Pitar
– Produse lactate: Napolact
– Produse din carne: Cris-Tim
– Ulei de gătit: Untdelemn de la Bunica
– Condimente: Fuchs
– Ape minerale: Borsec
– Hrană pentru animale: Pedigree
– Clinici private: Medlife
– Cafea: Jacobs
– Pastă de dinţi: Colgate  
– Retailer îmbrăcăminte: Zara
– Retailer electrocasnice: Domo
– Sapun: Dove
- Deodorant: Nivea
– Centre comerciale: Kaufland
– Cotidiene: Adevărul
– Staţii radio: Europa FM
– Statii TV: Pro TV

Meseriile de încredere în România

Sondajul Trusted Brands a încercat să identifice şi profesiile pe care cei chestionaţi le consideră demne de încredere. La fel ca media europeană, românii au cea mai mare încredere în pompieri. Iată ordinea încrederii românilor în profesionişti:

Pompieri
Piloţi de avion
Farmacişti
Meteorologi
Doctori
Agricultori
Profesori
Asistenţi medicali
Preoţi
Jurnalişti
Şoferi de taxi
Poliţişti
Consilieri financiari
Agenţi de turism
Avocaţi
Judecători
Jucători de fotbal
Vânzători de maşini
Lideri sindiali
Politicieni

România este una dintre ţările europene cu cel mai ridicat grad de încredere în jurnalişti. Îngrijorător este faptul că în România încrederea în profesori s-a dovedit a fi cea mai mică din Europa (57%, faţă de 72% media europeană). Tot în România se mai constată un paradox: o încredere mai mare în farmacişti decât în medici.

În cadrul sondajului Trusted Brands au fost intervievaţi 987 de români.
 

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite