Şoferii de camioane au renunţat la grevă şi nu vor mai bloca drumurile naţionale
0Transportatorii rutieri au renunţat la protestul anunţat pentru joi după o întâlnire de câteva ore cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor, unde s-a stabilit un calendar pentru revizuirea mai multor prevederi legislative.
În cursul zilei de azi, Confederaţia Naţională Rutieră a anunţat că greva transportatorilor va însemna blocarea drumurilor naţionale pentru o perioadă nedeterminată.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat că în urma discuţiilor cu reprezentanţii mai multor organizaţii patronale din transportul rutier a aflat multe din "problemele reale" ale acestui sector. "Am realizat şi am stabilit împreună un calendar cu termene precise pentru revizuirea unui pachet legislativ, în vederea rezolvării mai multor probleme care nu fac decât să complice activitatea transportatorilor şi să să pemită instituţiilor statului arbitrariul', a afirmat Fenechiu.
El a adăugat că începând de săptămâna viitoare mai multe comisii şi subcomisii formate din reprezentanţi ai ministerului şi ai transportatorilor vor lucra pe cateva obiective precise, vizându-se găsirea modalităţilor pentru aplicarea cât mai corectă a legislaţiei actuale, modificări legislative care să ducă la simplificarea unor acte normative, dar şi găsirea de soluţii de lobby în ţările vecine României pentru înlăturarea unor probleme cu care se confruntă transportatorii.
"Membrii organizaţiei noastre consideră că există premise pentru un dialog real cu Ministerul Transporturilor. Avem un document pe care l-am semnat alături de Confederaţia Naţională Rutieră (CNR) şi de ministrul Transporturilor în care, aşa cum s-a menţionat, există un calendar foarte precis", a afirmat Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România.
Revendicările transportatorilor erau:
** Autorităţile din domeniul rutier să dea dovadă de respect faţă de conducătorii auto şi de reprezentanţii companiilor de transport;
** Eliminarea actelor de corupţie în sectorul rutier;
** Aplicarea legislaţiei europene potrivit căreia o amendă „se calculează într-un cuantum proporţional cu gravitatea faptei“ (în România, unele amenzi sunt excesiv de mari faţă de gravitatea abaterii);
** Corectarea anomaliilor legislative actuale;
** Demararea unui dialog constructiv între Ministerul Transporturilor şi reprezentanţii conducătorilor auto;
** Mai multă receptivitate la nivelul instituţiilor faţă de problemele transportatorilor români.