Zece secrete despre metroul din Bucureşti. De ce nu circulă toată noaptea

Zece secrete despre metroul din Bucureşti. De ce nu circulă toată noaptea

FOTO David Muntean

Tunelurile subterane prin care circulă metrourile din Bucureşti au stârnit de-a lungul timpului o mulţime de controverse şi poveşti care mai de care mai interesante. „Adevărul“ vă prezintă zece lucruri mai puţin ncunoscute despre sistemul deb transport subteran al Capitalei.

Ştiri pe aceeaşi temă

  • Toate metrourile pe care le vedeţi în circulaţie sunt introduse în subteran printr-un singur punct: pe la staţia Berceni, acolo unde este şi singurul loc în care trenurile ies la suprafaţă.

  • Până de curând, când au fost aduse noile trenuri de metrou CAF, în subteran circulau încă vechile metrouri. Acestea erau de pe vremea lui Ceauşescu, fiind construite la Arad.

  • Primul tren CAF care a ajuns în Bucureşti a venit pe un vagon-platformă şi a intrat imediat în teste, în timp ce următoarele garnituri au venit pe bucăţi şi au fost montate aici.

  • Trenurile tip Bombardier achiziţionate în primul contract au fost botezate cu nume de oraşe, iar cele cumpărate prin al doilea contract cu nume de flori. Primul tren de tip CAF care a circulat în Bucureşti a fost botezat Dunărea.

  • În subteran, ferite de ochii călătorilor, sunt staţii de pompare a apei fără de care tunelurile metroului nu ar putea rămâne uscate. În cazul în care nu ar exista aceste pompe, tunelurile şi staţiile ar fi inundate.

  • Metroul nu poate circula non-stop în Bucureşti pentru că după închidirea oficială de la ora 23.30 în subteran intră sute de angajaţi Metrorex care verifica starea şinelor şi nu numai. Astfel, câtă vreme şina este electrificată muncitorii nu pot lucra în subteran.

  • Tunelurile „secrete“ din subteran sunt acoperite cu nişte porţi enorme de fier.

  • Toate trenurile sunt coordonate dintr-un dispecerat central care se găseşte în staţia Piaţa Unirii.

  • Trenurile tip IVA, cele de pe vremea lui Ceauşescu, sunt duse la casat.

  • Staţiile din Bucureşti sunt construite la adâncimi diferite, aşa se face că staţia Piaţa Unirii 1 este una de suprafaţă în care deseori intră porumbei, în timp ce Piaţa Unirii 2 este o staţie mai adâncă cu câţiva metri buni.
citeste totul despre: