Primele reguli de circulaţie din Bucureşti au apărut în 1907: Viteza maximă a automobilului nu va depăşi trapul obişnuit al cailor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În Bucureşti, la început secolului trecut începeau să apară şi primele maşini. Pentru că erau foarte puţine, abia în anul 1906 a fost înfiinţată prima şcoală auto şi un an mai târziu a fost realizat şi primul regulament rutier. „Adevărul“ vă spune povestea primelor maşini din Bucureşti şi a modului în care se circula pe străzile oraşului în urmă cu mai bine de o sută de ani.

Automobilul FN Herstal, primul automobil înmatriculat în Capitală, a fost fabricat la Liege (Belgia), în anul 1900, făcând parte dintr-o serie de 47 de automobile produse de constructor.

Motorul era pus în funcţiune prin acţionarea unei manivele. Automobilul i-a aparţinut lui Bazil G. Assan, primul român care a făcut o călătorie în jurul lumii. Pentru că prinţul George Valentin Bibescu dorea ca automobilul lui să fie primul înmatriculat, dar vehiculul lui Assan primise deja nr. 1, Prefectura Capitalei a găsit o soluţie de compromis, înregistrând autoturismul prinţului cu numărul 0.

„Primele autoturisme erau scumpe. Asta nu era o problemă pentru că în Bucureşti existau ţi atunci mulţi oameni care aveau bani, dar rar îşi cumpărau maşini. Problema era adaptarea, cei mai mulţi preferau trăsura“, precizează istoricul Dan Falcan.

Exament auto pe Kiseleff

Prima şcoală de şoferi din Bucureşti a fost înfiinţată în anul 1906, iar un an mai târziu a fost întocmit şi primul regulament rutier din Bucureşti. Măsura a fost luată ca urmare a numărului îngrijorător de accidente produse de cele peste 100 de automobile din Bucureştii de atunci, potrivit site-ului bucurestiivechisinoi.ro.

Tot în 1907 au fost organizate şi primele examene auto. Testările pentru obţinerea licenţei de şofer aveau loc pe Şoseaua Kiseleff, aici unde viitorii şoferi erau supuşi unor probe de reflexe. Cu alte cuvinte, poliţistul arunca în faţa maşinii o pernă care avea rol de pieton şi dacă cel care conducea autoturismul o lovea pica examenul auto. 

Primul regulament rutier avea şapte articole

Art 1 - Fiecare automobil va avea în faţă şi în spate un număr gros vopsit în alb, mare de cel puţin 15 centimetri. Numărul din spate va fi luminat seara cu o lanternă ca să se poata citi

Art. 2 - La fiecare intrare în stradă sau raspântie, conducătorul automobilului va fi dator a suna din trompă sau aşa-numitul semnal sirenă.

Seara, atât în oraş, cât şi la Şosea, automobilele vor lumina cu 2 lanterne aşa-numite „far“

Art. 3- Viteza maximă a automobilului atât în oraş cât şi la Şosea până la hipodrom va fi de 10 kilometri la oră, adică nu va depăşi sub niciun cuvânt trapul obişnuit al cailor

Art. 4 - Contravenientul la art. 1 şi 2 din acest regulament, mecanicul sau proprietarul va fi împiedicat de a pune automobilul în circulaţie, atât în oraş, cât şi pe Şosea timp de 10 zile. În caz de recidivă, împiedicarea de circulaţie va fi de 30 de zile

Art. 5 - Contravenientul la art 3 din regulament va fi împiedicat a pune în circulaţie automobilul timp de 2 luni; în caz de recidivă, impiedicarea de circulaţie va fi de 6 luni

Art. 6 - Automobilelor căzute în culpa la art. 4 şi 5 inspectorul comunal le va şnurui şi sigila roţile, ca împiedicarea de circulaţie să fie legală şi reală

Art. 7 - Raportul sergentului de stradă afirmând contravenţia conducătorului sau proprietarului automobilului şi redarea dispoziţiilor din acest regulament este suficient a da dreptul primarului sau prefectului de poliţie a aplica pedepsele din acest regulament

Regulamentul a fost publicat pe pagina de Facebook Bună dimineaţa, Bucuresti!

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite