Magistrala de metrou Otopeni, ping-pong între miniştrii de Transporturi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ministrul Transporturilor a declarat că îşi doreşte ca proiectul Magistralei 6 de metrou să se facă
Ministrul Transporturilor a declarat că îşi doreşte ca proiectul Magistralei 6 de metrou să se facă

Ministrul Transporturilor a declarat, în cadrul întâlnirii de luni cu ambasadorul Japoniei la Bucureşti, că există intenţii de a continua proiectul de dezvoltarea a reţelei de metrou care va face legătura între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni, proiectul pentru care Banca Naţională a Japoniei a împrumutat România cu 315 de milioane de euro.

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, l-a primit ieri, 23 septembrie 2013, la sediul ministerului, pe Excelenţa Sa domnul Keiji Yamamoto, ambasadorul Japoniei la Bucureşti.

Subiectul central al discuţiei l-a reprezentat proiectul Magistralei M6 de metrou, Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă, demarat în 1999 şi care, începând cu 2010, beneficiază de un sprijin important din partea guvernului Japoniei prin împrumutul acordat României în valoare de 41,8 miliarde yeni (circa 315 milioane de euro).

Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu a precizat că susţine construcţia Magistralei M6 şi chiar posibilitatea dezvoltării unor staţii multimodale de tren şi metrou pentru cele două extreme ale Magistralei, la Gara de Nord şi la Aeroportul Henri Coandă.

„Ne dorim să continue proiectul de construcţie a Magistralei 6 de metrou. Vom discuta în cadrul Guvernului pentru a identifica soluţii de finanţare care să susţină proiectul alături de împrumutul de la partenerii niponi”, a declarat Ramona Mănescu, în cadrul întâlnirii avute cu ambasadorul Japoniei la Bucureşti.

Ambasadorul Japoniei la Bucureşti a menţionat că, în perioada următoare, Guvernul Japoniei aşteaptă o scrisoare din partea Guvernului României cu privire la soluţiile avute în vedere pentru continuarea proiectului. Ulterior, Guvernul Japoniei vizează demararea unor discuţii pe tema soluţiilor alternative de finanţare.

Magistrala 6, cu bani europeni

Chiar dacă România dispune deja de 315 milioane de euro din creditul primit de la Guvernul Japonez, proiectul de extindere a metroului Magistrala 6 de metrou Gara de Nord-Aeroportul Henri Coandă costă circa un miliard şi 85 de milioane de euro.

„Noi am depus dosarul pentru a obţine restul banilor sau măcare o bună parte din sumă de la Uniunea Europeană. Documentaţia a fost deja depusă pentru exerciţiul 2014-2020 POS-T. Suma este mult prea mare pentru a fi acoperită de Statul Român în totalitate“, a declarat pentru adevarul.ro, directorul Metrorex, Aurel Radu.

Potrivit studiului de fezabilitate de anul trecut, noua linie de metrou ar avea 12 staţii, numărul acestora fiind decis la începutul lui 2012 împreună cu firma japoneză care asigură consultanţa pentru investiţie.

Unele dintre staţii vor purta numele capitalelor unor ţări. Este vorba despre Tokio, Washington şi Paris, la care au fost adăugate recent Londra şi Bruxelles. Astfel, cele 12 staţii vor fi: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokio (Băneasa Institut), Washington (Jandarmeriei), Paris (Padina), Londra, Otopeni, Bruxelles şi Aeroportul Otopeni. Magistrala va porni printr-o ramificaţie din Linia 4 Gara de Nord – Lac Străuleşti în zona de nord a staţiei 1 Mai.

Fenechiu: investiţie nejustificată şi mult prea costisitoare

Declaraţia actualului ministru al Transporturilor se situează exact la polul opus de cea a fostului ministru, actual codamnat la 5 ani de închisoare cu executare pentru complicitate la infracţiunea de abuz în serviciu în formă calificată, Relu Fenechiu, care spunea că magistrala care ar lega Aeroportul Otopeni de Gara de Nord nu este o investiţie care să renteze. Fenechiu spunea atunci că traficul subteran nu este destul de intens pentru o asemenea cheltuială.

Pe aceeaşi temă:

FOTOGALERIE Cum vor arăta noile staţii de metrou spre Otopeni. Şi călătorii de pe Magistrala 5 vor beneficia de staţii moderne

Când vom merge cu metroul în Drumul Taberei şi când încep lucrările la magistrala către Aeroportul Otopeni

Bucureştiul nu are nevoie de metrou. Construcţia magistralei spre Otopeni, anulată de ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu

București



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite