Cum a fost vandalizat superbulevardul lui Oprescu

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Muncitorii au lipit pistele de carosabil FOTO Marian Iliescu
Muncitorii au lipit pistele de carosabil FOTO Marian Iliescu

La doar o zi după ce primul tronson al Bulevardului Uranus din Capitală a fost inaugurat, au apărut şi primele probleme: o parte din stâlpişorii care delimitează banda bicicliştilor au fost furaţi, iar riveranii se plâng de lipsa locurilor de parcare.

Pe porţiunea de doi kilometri, cuprinsă între Piaţa Victoriei şi strada Vasile Pârvan, a bulevardului Uranus, deschisă duminică circulaţiei, au apărut după doar două zile şi problemele.

O parte din banda destinată bicicliştilor a fost distrusă, după cum relatează muncitorii care încă mai lucrează la noul tronson. „Primăria ne pune să aşezăm stâlpii. Au fost furaţi cu tot cu banda în care erau montanţi“, a declarat, ieri, un muncitor. Mai exact, stâlpişorii de plastic erau înfipţi într-o bandă care ar fi trebuit să fie lipită de asfalt, dar care, în realitate, nu era prinsă de carosabil. Reprezentanţii municipalităţii dau vina pe şoferii care au vandalizat noul bulevard pentru a-şi asigura un loc de parcare.

Mădălin Dumitru, directorul Direcţiei Generale de Infrastructură şi Servicii Publice din Primăria Municipiului Bucureşti (PMB), a declarat că „bunurile publice au fost distruse ca într-o ţară din lumea a treia“.

Ieri, mai multe echipaje ale Poliţiei Locale supravegheau zona Bulevardului Uranus, însă, cu toate acestea pe pista de biciclete tot erau maşini parcate. „În ceea ce priveşte maşinile parcate neregulamentar, ocupând pistele pentru biciclete, s-a luat măsura supravegherii de către Poliţia Locală, iar şoferii care sunt prinşi că parchează neregulametar în aceste zone vor suporta consecinţele, inclusiv plata pagubelor constatate“, susţin reprezentanţii municipalităţii.

Parcările, motiv de nemulţumire

În fiecare zi, pe noul tronson al Bulevardului Uranus circulă în jur de 36.000 de maşini, potrivit unei estimări făcute de PMB, iar comercianţii din Piaţa Matache se plâng de faptul că locurile de parcare sunt insuficiente pentru a-şi face aprovizionarea. „Este un adevărat chin să parchezi maşina în zonă“, declară Cătălin, un vânzător de fructe. Nici şoferii care se ocupă cu aprovizionarea magazinelor din zonă nu sunt mulţumiţi de numărul locurile de parcare.

„Parcăm pe unde găsim, pe unde nimerim. Ne certăm, pentru că nu sunt locuri amenajate“, a spus Viorel Ciobănescu, un şofer care se ocupă de aprovizionarea cu pâine a magazinelor din zonă. În replică, reprezentanţii PMB susţin că aprovizionarea se face în afara orelor de vârf: „În condiţiile în care un comerciant doreşte să facă aprovizionare este obligat să-şi asigure, în incintă, toate spaţiile necesare funţionării. Există locuri de parcare pe străzile adiacente“.

Retuşuri până la „10 cu felicitări“

Pe de altă parte, Irina Zamfirescu, reprezentanta bicicliştilor spune că proiectul nu a fost de la început conceput aşa cum trebuia, pentru că nu au fost amenajate locuri de parcare în zona bulevardului, iar semafoarele pentru biciclişti şi cele destinate autoturismelor arată simultan aceeaşi culoare.

E o problemă cu tot proiectul, nu sunt făcute locuri de parcare în zonă, iar treaba cu semafoarele pentru biciclişti care sunt simultane cu cele pentru autovehicule e o măgărie, Irina Zamfirescu.

Mădălin Dumitru spune că mai multe state europene au făcut studii pe tema amenajării  parcărilor, iar concluzia a fost clară. „Parcarea este polarizatoare de trafic. Cam 50 de oameni din zecile de mii care trec zilnic pe bulevard nu sunt mulţumiţi. Niciodată nu vor fi mulţumiţi toţi“, a precizat Dumitru. Totodată, a mai spus că muncitorii vor rămâne să retuşeze bulevardul „până când va fi de nota zece cu felicitări“.

Marian Ivan, reprezentant OPTAR, a scris pe bolgul Adevărul despre Bulevardul Uranus:

Infrastructura pentru biciclete de pe proaspăt deschisa Buzeşti-Berzei pune în pericol viaţa celor care o utilizează. Teoretic, odată cu deschiderea circulaţiei, lucrările trebuiau să fie finalizate. Aşa că am luat aparatul foto şi m-am suit pe bicicletă.

Practic, pe o distanţă atât de scurtă de infrastructură (1.300 m), greşelile de proiectare (sau de execuţie) sunt atât de multe şi de grave, încât mi-am dat seama că analiza şi prezentarea argumentelor îmi va lua ceva timp.

Benzile pentru biciclete, aşa cum sunt şi lucrările de pe Buzeşti-Berzei, nu sunt obligatoriu de utilizat, rămânând la alegerea fiecărui biciclist dacă alege să utilizeze acea porţiune sau alege să pedaleze în afara lor (pentru mai multe clarificări: Ghidul biciclistului).

Un alt lucru care mi-a atras atenţia sunt semafoarele pentru biciclete: sunt foarte multe şi... inutile.

Când eşti cu bicicleta, care este un vehicul, respecţi indicaţiile semaforului pentru (auto)vehicule. De aceea, montarea unui semafor pentru biciclete lângă semaforul pentru (auto)vehicule este o risipă de bani, deoarece, în cazul de faţă, ambele semafoare au aceiaşi timpi pentru fluxurile de circulaţie. Singura speranţă ar fi să se permită plecarea bicicliştilor în avans cu 3-5 secunde faţă de maşini, după modelul capitalelor europene. Atunci, da, ar exista o logică.

Un alt tip de logică ar exista dacă ne amintim faptul că, aşa cum s-a scris şi în presă la achiziţia din 2011, Administraţia Străzilor din Bucureşti să fi plătit 11 mii de euro pentru un semafor pentru biciclete.

Foarte grav pentru firmele din zonă este faptul că Primăria nu a gândit în acest proiect locuri de parcare pentru aprovizionarea magazinelor. Practic, atât cei care aprovizionează sau oferă servicii cât şi clienţii firmelor din zonă nu au la dispoziţie locuri de parcare în apropiere.“

Pe aceeaşi temă:

INFOGRAFIE Bulevardul Uranus: doi kilometri în cinci ani

ONG-urile şi Primăria Capitalei continuă războiul pe Bulevardului Uranus. Motivul: un tunel de 800 de metri pe sub Casa Poporului

Cum vor circula mijloacele de transport în comun pe Bulevardul Uranus

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite