Borduri înalte şi stâlpişori periculoşi, motivele de îngrijorare ale celor care merg pe Calea Victoriei
0Imediat după ce Calea Victoriei din Capitală a fost reabilitată şi modernizată de Primăria Capitalei, adepţii transportului alternativ au declarat în nenumărate rânduri că nu sunt respectate normele de siguranţă rutieră şi pietonală. „Adevărul“ vă prezintă nemulţumirile unor bucureşteni cu privire la presupusele probleme de aici.
Reprezentanţii Inspectoratului Regional în Construcţii Bucureşti-Ilfov (IRCBI) susţin că vor face demersuri pentru sesizarea organelor de urmarire penală, după ce s-a constatat că lucrările de instalare a mobilierului urban de pe Calea Victoriei s-au executat fără să existe proiect şi autorizaţie de construire.
„Controlul IRCBI a descoperit că montarea bolarzilor de pe trotuarele Căii Victoria s-a efectuat fără să existe aviz sau proiect. În acest fel, administraţia a cheltuit sume mari de bani pentru realizarea unei zone de risc. Viaţa şi întegritatea oamenilor este pusă în pericol în cazul în care aceştia cad accidental peste blocurile de granit ce ies din trotuar. Situaţia este cu mult mai periculoasă în cazul bolarzilor montaţi în imediata vecinătate a pistei pentru biciclete. Bicicletele pot atinge o viteză de deplasare de 5-7 ori mai mare decât cea a unui pieton. În cazul unui biciclist care se dezechilibrează la o viteză de 20-30 km/h, impactul în zona capului, a pieptului sau a coloanei cu un bolard de granit de forma celor montaţi pe Calea Victoriei poate transforma un accident banal într-unul fatal“, anunţă reprezentanţii mai multor ONG-uri care militează pentru realizarea unor reţele coerente de transport alternativ.
Inspectoratul de Stat în Construcţii a fost sesizat în luna aprilie, alături de Administraţia Străzilor Bucureşti, Direcţia Transporturi, Drumuri şi Siguranţa Circulaţiei din Primăria Municipiului Bucureşti, Comisia Tehnică de Circulaţie, Comisia Tehnică de Urbanism şi Arhitectul-Şef al Capitalei.
În replică, Primăria Capitalei prin Administraţia Străzilor susţine că lucrările de pe Calea Victoriei au fost executate conform documentelor de specialitate şi aprobate de Brigada Rutieră. Mai mult decât atât, reprezentanţii municipalităţii susţin că stâlpişorii ornamentali montaţi pe Calea Victoriei fac parte din lucrările de semnalizare rutieră verticală. În concluzie, reprezentanţii Primăriei susţin că lucrările de pe celebra arteră bucureşteană au fost făcute respectându-se toate condiţiile din avizul Brigăzii Poliţiei Rutiere.
Bicicliştii sunt nemulţumiţi
Lucrările de modernizare şi reabilitare executate pe Calea Victoriei au fost finalizate cu întârziere şi au costat în jur de 8,7 milioane de lei. Imediat după ce pista a fost deschisă circulaţiei, reprezentanţii ONG-urilor care susţin pentru implementarea unui sistem de transport alternativ în Bucureşti s-au plâns de faptul că lucrările ar fi fost făcute fără a se ţine prea mult cont de siguranţa celor care circulă pe aici. Irina Zamfirescu, reprezentanta Comunităţii Bicicliştilor din Bucureşti şi a organizaţiei Active Watch a spus că bicicliştii care circula pe pista amenajată pe Calea Victoriei se lovesc de mai multe obstacole.
Bordurile sunt foarte înalte
În primul rând, spune Irina Zamfirescu, lângă pista bicicliştilor amenajată pe Calea Victoriei sunt amplasate nişte borduri destul de înalte care îi oun în pericol pe bicicliştii care circulă pe aici. În cazul în care aceştia se lovesc de bordurile care mărginesc în unele zone pista de biciclişti se pot accidenta.
O altă problemă este reprezentată de gurile de scurgere destinate apei. Şi acestea îi pot incomoda pe biciclişti în unele situaţii, după cum susţin reprezentanţii bicicliştilor.
„Pentru încurajarea transportului alternativ este nevoie de un plan de mobilitate urbană durabil, de o reţea care să încurajeze acest mod de deplasare”, a adăugat Irina Zamfirescu. Mai mult, aceasta susţine că în Bucureşti trebuie gândită o reţea destinată transportului pe două roţi la nivel macro, întrucât, la momentul actual, se conturează impresia amenajării acestui sistem de deplasare pe bucăţele, iar mai târziu vor fi necesare rectificări şi ajustări pentru unirea lor. Şi cei care se confruntă zilnic cu probleme legate de discontinuitatea reţelei de deplasare cu bicicleta cred că pista este utilă, dar nici pe departe suficientă pentru nevoile Bucureştiului.