Vinuri, nuci şi fructe uscate din Moldova vor fi expuse în Japonia

Vinuri, nuci şi fructe uscate din Moldova vor fi expuse în Japonia

FOTO arhivă

Douăsprezece vinării, trei companii producătoare de miere de albini şi două de fructe uscate şi nuci îşi vor expune produsele în cadrul unei expoziţii care va fi organizată pe 18 decembrie în incinta Okura Hotel din oraşul Tokio, Japonia. Evenimentul este organizat la iniţiativa şi cu finanţarea Organizaţiei de Atragere a Investiţiilor şi Promovare a Exportului din Moldova (MIEPO), în colaborare cu Ambasada Republicii Moldova la Tokio.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ambasadorul Republicii Moldova la Tokio, Vasile Bumacov, solicitat de IPN, a comunicat că organizarea evenimentului are ca scop promovarea pe piaţa niponă a producţiei vitivinicole de calitate şi a produselor autohtone cum este mierea de albini, nucile şi fructele uscate. 

Selecţia companiilor a fost coordonată pe plan naţional de către MIEPO. Iar, ambasada a cooperat cu companiile nipone importatoare a vinurilor moldoveneşti, care în cadrul acţiunii din 18 decembrie să reprezente producătorii ce nu au avut posibilitatea de a se deplasa la Tokio.

Potrivit lui Vasile Bumacov, au fost invitaţi în jur de 200 de reprezentanţi ai companiilor specializate în importul şi distribuirea producţiei vitivinicole şi de nişă, reprezentanţi ai principalelor reţele de comercializare, dar şi mass-media. 

Totodată, au fost invitaţi oficiali din cadrul Guvernului, Parlamentului, Ministerului Afacerilor Externe, corpului diplomatic, agenţiilor de cooperare internaţională. „Accentul este pus pe facilitarea contactelor directe „business to business”, între producători şi potenţiali noi importatori niponi, precum şi mediatizarea pe scară largă a produselor de calitate din Republica Moldova”, a spus Vasile Bumacov.

Producătorii participanţi au selectat vinurile la discreţia lor, pe care le consideră cele mai reprezentative şi competitive pe piaţa Japoniei. S-a sugerat acordarea unei atenţii distincte pentru prezentarea vinurilor roşii, mai populare în Japonia. 

La fel şi spumantul clasic este mult apreciat şi vinurile albe cu buchet mai pronunţat. În contextul evenimentului, va fi organizat şi un seminar de prezentare a Republicii Moldova: sectorul agroalimentar, vitivinicol, prezentarea companiilor participante şi o recepţie de degustare a vinurilor şi produselor moldoveneşti. Participanţii vor avea posibilitatea să se familiarizeze cu calitatea producţiei autohtone. În cadrul recepţiei vor fi promovate şi bucatele naţionale.

„Ne bucurăm că avem posibilitatea să organizăm în Japonia această primă ediţie a campaniei de promovare, în colaborare cu MIEPO, şi exprimăm speranţa ca acţiunile de agest gen să devină tradiţionale. Ambasada va organiza un eveniment similar pe 23 martie 2018 în oraşul Kyoto”, a spus ambasadorul Republicii Moldova în Japonia. 

Potrivit lui Vasile Bumacov, pe piaţa niponă, există o tendinţă clară de creştere a exporturilor vinurilor de calitate moldoveneşti. Statisticile arată că în anul 2016, Republica Moldova a exportat 106 000 litri de vin în Japonia, plasându-se pe locul 17, o creştere cu 11% faţă de anul 2015.

 

citeste totul despre: