Află secretele şampaniei de Şimleu

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şampania fabricată la Şimleu Silvaniei este una dintre cele mai bune din lume, crede directorul unităţii, Marius Bob.În Şimleu Silvaniei există patru kilometri de galerii subterane, care păstrează o temperatură constantă de 12 grade Celsius în tot timpul anului, precum şi o umiditate constantă.

„Condiţiile de obţinere a şampaniei adevărate sunt foarte dificile. Folosirea unui singur soi de struguri nu le poate îndeplini, de aceea noi folosim mai multe soiuri. De asemenea, se respectă tehnologia tradiţională, adică totul se face manual. Asta ne obligă să fim foarte stricţi, pentru că, dacă se face şi o mică greşeală în procesul de producţie, nu mai obţinem şampanie, ci altceva, atât e produsul de sensibil. Produsul final ne obligă să respectăm toate fazele, întrucât nu dispunem de tehnică pentru a ocoli unele faze, aşa cum fac alţii”, explică Marius Bob, directorul societăţii comerciale „Spumante“ din Şimleu Silvaniei.

Un an şi jumătate „dospeşte“ în subteran

Pentru a fi „adevărată“, şampania trebuie să stea în galeria subterană cel puţin un an şi jumătate, în poziţia culcat. Apoi, la anumite intervale, bine stabilite, oamenii modifică unghiul în care sunt poziţionate sticlele, cu câteva grade.

Potrivit directorului Marius Bob, societatea produce aproximativ 40.000-50.000 de sticle într-un an. El spune că, dintr-un punct de vedere, este foarte puţin, însă, dintr-un altul, ar trebui să fie suficient. „Dacă preţul ar fi corect, această cantitate ar fi suficientă. Însă şampania noastră a fost poziţionată la un preţ foarte mic, în 2004, atunci când întreprinderea s-a privatizat. Până în 2004, şampania costa 10-12 lei pe raft. Iar dacă te trezeşti peste noapte că preţul unui produs a crescut de trei-patru ori, îl mai cumperi? S-a încercat o dublare a preţului în 2005, dar piaţa a scăzut de trei ori“, susţine Marius Bob, nemulţumit de faptul că alţi producători, care fac aşa zise vinuri spumante cu un cost de 3 lei (apă, ceva alcool şi dioxid de carbon) îşi pot permite să facă politici de preţ.

image

Nu calitatea contează, ci politicile de marketing

În pofida calităţii ei excepţionale, şampania „Silvania” se vinde în ţară, însă foarte puţin la export. Directorul Bob motivează acest fapt prin aceea că nu se poate pătrunde pe pieţele internaţionale fără politici specifice de marketing. „Ceilalţi producători ademenesc piaţa cu preţuri mici şi cu etichete sofisticate“, reclamă directorul societăţii comerciale „Spumante„ din Şimleu Silvaniei.

Proceduri făcute manual

La prepararea şampaniei de Şimleu, extrem de cunoscută în toată ţara, se folosesc numai struguri româneşti, iar toate procedurile sunt făcute manual. Pe lângă acestea, umiditatea constantă şi condiţiile de păstrare în galerii îi conferă şampaniei „Silvania” o calitate deosebită. SC Spumante„Silvania“ s-a înfiinţat ca atare în 1995, când a avut loc separarea de societatea Vinalcool, care producea şi înainte şampanie, dar şi alt gen de băuturi alcoolice. La înfiinţarea Vinalcool, prin anii ’70, erau 20-30 de angajaţi, iar după 1989, aproximativ 300. Acum, SC Spumante „Silvania” are 27 de angajaţi.

Zalău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite