7 milioane de lei pentru reducerea birocraţiei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Proiectul ar urma să reducă birocraţia FOTO Arhivă
Proiectul ar urma să reducă birocraţia FOTO Arhivă

Un proiect în valoare de aproape 7 milioane de lei lei, pentru care contractul de finanţare a fost semnat încă din luna decembrie 2013 la sediul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, ar urma să  reducă volumul documentelor pe hârtie de care este nevoie pentru a obţine o subvenţie în agricultură sau pentru orice alt demers în domeniu.

Este vorba despre proiectul "Gestiunea în sistem informatic a registrului agricol şi a altor servicii publice destinate cetăţenilor în cadrul unor unităţi administrativ-teritoriale din judeţul Sălaj”, iniţiat de Consiliul Judeţean Sălaj în parteneriat cu 15 unităţi administrativ-teritoriale din judeţ: Zalău, Cehu Silvaniei, Jibou, Agrij, Bănişor, Boghiş, Camăr, Carastelec, Crasna, Creaca, Halmăşd, Marca, Meseşenii de Jos, Nuşfalău, Pericei, Surduc.

Obiectivul principal al proiectului îl reprezintă creşterea eficienţei serviciilor publice adresate cetăţenilor şi mediului de afaceri cu privire la informaţiile din domeniul agricol şi implementarea unor aplicaţii informatice care să contribuie la o gestiune mai bună a problemelor legate de posesia şi folosinţa terenurilor agricole. Mai exact, proiectul prevede achiziţionarea unui sistem informatic destinat gestiunii Registrului Agricol în format electronic şi  achiziţionarea serviciilor de dezvoltare şi implementare a soluţiilor software, care vor facilita accesul utilizatorilor la serviciile administraţiei publice. Autorităţile vor utiliza astfel tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor în scopul furnizării de servicii electronice, eficientizându-se activităţile interne ale instituţiilor beneficiare.

De asemenea, prin implementarea proiectului se va reduce contactul direct între funcţionarul public şi cetăţean sau agentul economic prin furnizarea serviciilor publice on-line, fiind redus în acest fel numărul de persoane deservite la ghişeele instituţiilor prin furnizarea serviciilor pe canale alternative (electronice).

„Rezultatele proiectului vor duce la creşterea gradului de „comunicare electronică” între instituţiile care utilizează Registrul Agricol, prin includerea lor ca utilizatori într-o platformă de colaborare comunitară ca subsistem al proiectului. Totodată, se vor reduce costurile de comunicare inter – instituţională prin crearea unei platforme de legătură între primăriile din judeţ, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA), Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI), Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), folosind mijloace electronice. Astfel, informaţia va circula mai repede, fapt ce va determina reducerea considerabilă a timpului necesar luării deciziilor, cu consecinţe favorabile pentru întregul lanţ implicat: administraţii publice, servicii publice, populaţie şi mediu de afaceri. Avem convingerea că iniţiativa Consiliului Judeţean Sălaj de a implementa un sistem informatic destinat gestiunii Registrului Agricol în format electronic şi alte servicii publice conexe pentru cetăţeni va produce o schimbare în bine a modului în care instituţiile publice funcţionează, contribuind la creşterea eficienţei serviciilor furnizate populaţiei şi mediului de afaceri”, consideră Tiberiu Marc, preşedintele Consiliului Judeţean Sălaj.

Zalău

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite