Clisura Dunării, paralizată. Circulaţia între Mehedinţi şi Caraş Severin este blocată din cauza unor alunecări de teren
0Legătură dintre judeţele Mehedinţi şi Caraş-Severin este paralizată din cauza unor alunecări de teren. Stânci imense, de peste 7 tone, au căzut pe carosabil, blocând circulaţia de două zile.
Circulaţia pe DN 57 Orşova (Mehedinţi) – Moldova Nouă (Caraş Severin) este blocată la km 65+600 de metri, în zona localităţii cărăşene Cozla (aproape de limita cu judeţul Mehedinţi). Centrul Infotrafic din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române precizează că măsura a fost luată de autorităţi în scopul asigurării siguranţei participanţilor la trafic prin prevenirea situaţiilor potenţial periculoase generate de căderile masive de stânci şi grohotiş pe carosabil.
Locuitorii din Sviniţa (Mehedinţi), localitate aflată la graniţa cu judeţul Caraş Severin, sunt foarte afectaţi de închiderea drumului. O parte din ei lucrează la fabrica “Delphi” de la Moldova Nouă, care fabrică sisteme de distribuţie electrice şi electronice pentru producătorii de maşini din Europa. Acum, din cauza drumului închis, nu mai pot să ajungă la locul de muncă.
„Am auzit că o să rămână închis foarte mult timp şi pe noi sviniţenii ne afectează foarte tare. Este singura cale de legătură cu judeţul Caraş Severin, foarte mulţi sviniţeni lucrează în Moldova Nouă la o fabrică în trei schimburi şi în felul acesta nu se mai poate merge la lucru. Au rămas oameni dincolo şi nu pot să vină acasă, sunt cazaţi la o pensiune şi alte schimburi care ar fi trebuit să plece de aici spre Moldova Nouă nu au plecat. Să faci un ocol de 200 de kilometri înseamnă mari costuri pentru noi”, spune Milca Balaci, funcţionar public la Primăria Sviniţa.
„Ne mai trebuie şi partea dinspre Orşova închisă şi atunci rămânem izolaţi complet, eventual poate ne trimite cineva vreun elicopter. S-a rupt legătura cu judeţul Caraş unde la Moldova Nouă există o fabrică care a luat foarte mulţi angajaţi din Şviniţa şi în ultimul timp şi din Orşova. Angajaţii sunt blocaţi la Moldova Nouă prin pensiuni. Apoi, ne-a rupt cea mai scurtă legătură cu Timiş, unde o grămadă de copiii de-ai noştri sunt plecaţi la facultate, la servici. Cine vine acum din Timişoara trebuie să facă în plus circa 70 de kilometri ca să ajungă la Şviniţa”, se plânge un alt localnic din Sviniţa.
Şi proprietarii pensiunilor din Clisura Dunării sunt afectaţi având în vedere că o parte din clienţii acestora vin dinspre Timiş pentru a petrece sărbătorile pascale.
Localnicii reclamă indolenţa autorităţilor, care nu au luat măsurile necesare pentru a preveni această situaţie fiindcă încă din luna noiembrie a anului trecut au început să cadă bolovani pe carosabil în acel punct. De altfel, problema alunecărilor de teren în Clisura Dunării este veche, în fiecare an, în mod special primăvara, au loc frecvent astfel de incidente care afectează circulaţia rutieră în zonă. Niciodată însă nu s-au alocat fonduri pentru această problemă, autorităţile rezumându-se doar la a rezolva fiecare incident în parte.
„Sunt afectat din toate punctele de vedere. Lucrez ca profesor în judeţul Caraş Severin, dar am casa în Sviniţa, cum ajung acum acasă? Nu înţeleg de ce au închis circulaţia, dacă nici măcar nu s-au apucat de lucru, dar aşa se lucrează în România. Trebuiau să facă ceva de mai multă vreme fiindcă din noiembrie au apărut problemele aici”, a spus un profesor, care încerca vineri să ajungă la Sviniţa.
Potrivit Centrului Infotrafic conducătorii auto sunt sfătuiţi să folosească o rută ocolitoare, DN57 Orşova – DN6 Iablaniţa – DN57B Oraviţa – DN57 Moldova Nouă. Pe traseu nu există niciun indicator care să prevină participanţii la trafic, astfel că mulţi dintre ei sunt nevoiţi să facă cale întoarsă când ajung în punctul critic de la Cozla.
Bogdan Cotârlici, şeful Biroului de Comunicare din cadrul CNADNR, spune că se fac demersuri pentru ca circulaţia să fie deschisă în a doua jumătate a săptămânii viitoare.