Trei colegi de clasă din Târgovişte, admişi simultan la Oxford. Dirigintele, despre performanţa unică în România: „Ei sunt clasa mea de aur“

Trei colegi de clasă din Târgovişte, admişi simultan la Oxford. Dirigintele, despre performanţa unică în România: „Ei sunt clasa mea de aur“

Claudiu Săvulescu, Marilena Beşcucă şi Emanuel Dumitru, cei trei elevi dâmboviţeni colegi de clasă admişi la Universitatea Oxford FOTO Ionuţ Dima

Colegiul Naţional „Ienăchiţă Văcărescu“ din Târgovişte a reuşit o performanţă extraordinară pentru învăţământul românesc: din aceeaşi clasă a XII-a, trei elevi au fost acceptaţi la Oxford, iar alţi şase au fost admişi la alte şase universităţi prestigioase din Marea Britanie.

Claudiu Săvulescu, Marilena Beşcucă şi Emanuel Dumitru, colegi de clasă în an terminal la Ienăchiţă Văcărescu, au fost admişi, în urma examenului din decembrie anul trecut, la prestigioasa Universitate din Marea Britanie, Oxford.

Este o premieră pentru liceul din Târgovişte, dar şi pentru România. Cu toţii se aşteptau să fie admişi, având în vedere că sunt olimpici.
 
Mai au, însă, un singur hop de trecut: trebuie să scoată media la Bacalaureat de cel puţin 9,5, ceea ce nu va fi foarte greu, spun ei. 

Marilena, informaticiana 

“Cred că este un cumul al rezultatelor şi al procesului de educaţie şi al modului în care eu am tratat această materie. A fost şi foarte important şi modul în care eu m-am pregătit de-a lungul acestui an. Am fost olimpică la informatică în decursul ultimilor trei ani. La informatică m-a atras în primul rând gândirea logică. Trebuie să gândeşti în primul rând pentru tine însuţi, să îşi formezi un raţionament clar şi nu înseamnă deloc memorare”, spune Marilena Beşcucă.

Eleva spune că gândul că va putea studia la cea mai prestigioasă universitate din Marea Britanie îi dă fiori. “Oxford pentru mine înseamnă şansa de a avea o educaţie la nivel universitar foarte bună, de a lucra cu oameni pasionaţi de informatică şi foarte buni în acest domeniu, care mă vor ajuta şi pe mine să devin profesionistă în acest domeniu. Dacă aş avea puterea, la învăţământul nostru aş schimba finanţarea, pentru că ea este primordială şi de ea depind elevii şi profesorii”. 
 
Primul lucru pe care l-a făcut după ce a aflat că a fost admisă a fost să îşi anunţe tatăl la telefon şi să se îmbrăţişeze cu mama sa. “Părinţii mei sunt bucuroşi că am putut să visez atât de departe şi să cred că pot intra la o asemenea universitate. Colegii mei sper să vadă în mine un model de ambiţie, dorinţă şi pasiune şi să ştie că dacă eu am reuşit şi ei pot face asta.  Pentru această performanţă cred că este nevoie de pasiune, dublată de dorinţă de muncă şi dragoste de educaţie şi de a afla lucruri noi. Eu nu am un program foarte strict, dar pot spune că muncesc destul de mult pentru a-mi îndeplini dorinţele. Petrecerile nu sunt punctul meu foarte, dar mai ies cu părinţii şi prietenii", adaugă eleva târgovişteancă. 
 
La specializarea sa s-au înscris 383 şi doar 32 au fost admişi. 
 

Claudiu Săvulescu, chimistul clasei 

Claudiu este olimpic de ani de zile la chimie. Vrea ca materia sa preferată să îi dea şansa să lucreze într-o companie farmaceutică.
 
A fost o mare bucurie pentru mine să fiu admis acolo. M-a luat puţin prin surprindere. Secretul este să munceşti mult şi să încerci să analizezi ce ţi se predă la şcoală, să îţi faci un propriu sistem de gândire. Din clasa a VII –a am început să am o pasiune pentru chimie şi profesoara mea m-a stimulat foarte mult. M-a stimulat să lucrez mai mult şi pur şi simplu îmi place şi s-a adaptat la structura mea. Mă gândesc să încerc să am o carieră în inginerie chimică sau în cercetare chimică, probabil pe industri farmaceutică. Mă văd rămânând în străinătate. Cred că acolo efortul meu ar fi mai bine recompensat”, spune Claudiu.
 
În opinia sa, diferenţa dintre sistemul educaţional din Anglia şi cel din România este că al nostru este mult prea încărcat, ceea ce nu îţi dă posibiliatea să te specializezi.
 
Am participat în fiecare an la olimpiadele şcolare şi am premii de la menţiune până la locul I şi am participat şi la Olimpiada Internaţională de Ştiinţe, unde am obţinut medalie de aur. Cred că în România sunt prea multe materii şi elevul este foarte încărcat. Ar trebui să se reducă puţin numărul de materii şi informaţia să fie transmisă mai eficient. Ar fi nevoie de reducea volumului la câteva materii. Adică volumul la matematică din clasele A XI-a şi a XII-a acoperă anul I de facultate din Marea Britanie ceea ce este destul de mult”, crede tânărul admis la Oxford. 
 
“Singurul copil de talia asta pe care l-am avut în cariera mea”
 
Profesoara sa de chimie crede că  pentru Claudiu nu este o întâmplare că a ajuns la Oxford. “Era normal să ajungă acolo, pentru că este un copil special. Este singurul copil de talia asta pe care l-am avut în cariera mea. Foarte rar se întâlnesc asemenea copii, cu atâta putere de muncă şi cu atâta dorinţă de a reuşi şi de a performa. Mă simt onorată că am fost profesoara acestui elev, sunt mândră de el şi sper să mai am asemenea copii”, ne-a spus prof. Georgiana Leontescu.

Emanuel Dumitru, viitorul inginer aerospaţial

Emanuel i-a impresionat pe profesorii englezi cu cunoştinţele sale despre inginerie. Doar unul din cinci elevi au reuşit să prindă un loc la specializarea sa.

“Oxford însemană pentru mine o şansă pentru a fi performant şi de a face meseria cu foarte mult profesionalism şi de a lucra alături de cei mai buni oameni  în domeniul ingineriei, mecanică, electricitate ect. Examenul nu mi s-a părut dur pentru că materia pe care am făcut-o noi şi studiul de aici din ţară au fost destul de avansate. A fost greu drumul până aici. A fost nevoie de multă muncă şi determinare. Mi-am utilizat timpul cât mai bine posibil. Toţi copiii au şansa lor dacă sunt pasionaţi de ceea ce fac”, crede Emanuel, care ar prefera să rămână în străinătate să muncească pentru o firmă din industria automobilelor sau aerospaţială.

Cine sunt ceilalţi şase "magnifici"

Claudiu, Marinela şi Emanuel nu sunt singurii olimpici din clasa lor, XII B. Alţi şase copii au fost admişi la universităţi mari din Anglia, cum ar fi Imperial College of London, University of Essex, King's College London, University of Greenwich, Warwick University sau la London School of Economics and Political Science.
 
“Este o mare bucurie pentru mine şi o mândrie deosebită că i-am avut pe aceşti copii. Mă gândesc la faptul că ei sunt generaţia de aur. Clasa mea de aur. Ei mi se par cei mai valoroşi şi cei mai educaţi”, a declarat prof. Istrate Nicolae, dirigintele clasei.

 
Ceilalţi şase elevi admişi la universităţi din Anglia sunt: Ştefanov Silviu Ioan, Angelescu Alina, Dună Ancuţa, Badea Alexandru, Anica Beatrice şi Costea Ioana.
 
“Aici vorbim de un aluat foarte bun. Profesorul a fost doar un sculptor şi trebuie să spunem că noi, profesorii, nu am intervenit prea tare. Ei au deschis drumul şi sperăm să fie un exemplu pentru ceilalţi. Avem foarte mulţi elevi care pot fi modelaţi pentru că este un mediu prielnic dezvoltări la noi în liceu”, adaugă prof. Dana Pârvulescu, directorea Colegiului Naţional “Ienăchiţă Văcărescu”.

Marilena Beșcucă, informatică FOTO Ionuț Dima

Imagini din aceeasi galerie
  • Marilena Beșcucă, informatică FOTO Ionuț Dima
  • Marilena Beșcucă, informatică FOTO Ionuț Dima
  • Istrate Nicolae, dirigintele clasei FOTO Ionuț Dima
  • Laboratorul de informatică al Colegiului Ienăchiță FOTO Ionuț Dima
  • Emanuel Dumitru, de vorbă cu dirigintele său, profesor de informatică FOTO Ionuț Dima
  • Georgiana Leontescu, profesoară de chimie FOTO Ionuț Dima
  • Claudiu Săvulescu, chimie FOTO Ionuț Dima
  • Dana Parvulescu, directorea Colegiului Văcărescu FOTO Ionuț Dima
Distribuie imaginea
citeste totul despre: