Moş Crăciun lucrează la negru în aceste zile
0Potrivit conducerii Finanţelor Publice din Caraş, niciun Moş Crăciun nu şi-a declarat veniturile la stat ca să plătească impozit. Idolul copiilor cuminţi, fentează bugetul de stat, pentru că nu este avantajos să spună cât câştigă din activităţile prestate de Crăciun.
Citeşte şi:
Moş Crăciun există cu adevărat doar la Braşov
Moş Crăciun nu există la Reşiţa. Cel puţin asta spun dosarele Finanţelor Publice din Caraş-Severin, în timp ce prin Reşiţa, Moşul mişună la tot pasul. „Nu există nicio firmă înregistrată, care să presteze astfel de servicii. Nu sunt înregistrate nici măcar persoane fizice autorizate”, a declarat Zlatia Cocar, purtătorul de cuvânt al instituţiei.
Aşadar, în contextul în care Moş Crăciun nu este înregistrat sub nicio formă la finanţe, nu are ce să declare, susţin autorităţile, care îl disculpă pe bătrânul cu barba albă.
Moşul nu vrea firmă
Moşii care mişună prin Reşiţa le râd în nas celor de la finanţe. „Nu are sens să ne facem o firmă pentru asta. Preţurile pe care le percepem nu sunt mari, iar de obicei facem această meserie, numai când vine vorba despre persanele apropiate nouă”, spune un Moş Crăciun reşiţean. Preţul unei prestaţii variază, în funcţie de numărul de copii. În medie, preţul pe care un Moş Crăciun îl percepe pentru grădiniţe, spre exemplu, este de 5-6 lei, de copil. Tarifele cresc dacă firmele vor să aibă în mijlocul lor figura specifică sărbătorilor de iarnă. La polul opus, în judeţul vecin, în Timiş, sunt Moşi care lucrează legal.
Recesiune şi în desagă
„Impozitul forfetar aproape ne-a terminat firma în acest an. Până acum, am plătit la bugetul de stat 4.000 de lei pentru impozite şi taxe, iar încasările pe care le facem din prestările de sărbători sunt mult mai mici. Numărul comenzilor s-a înjumătăţit faţă de anul trecut”, spune Mihai Niculescu, unul dintre Moşii din oraşul de pe Bega. Ba mai mult, acesta a remarcat că în an de recesiune, firmele au mai renunţat la programele artistice dedicate special copiilor angajaţilor.
„Avem 20 de comenzi, acasă la câteva familii, faţă de anul trecut când am avut zeci de comenzi la firmele mari din oraş”, a adăugat Mihai Niculescu, care se gândeşte că firma sa îşi pierde rentabilitatea.