Când se decide soarta centurilor ocolitoare de pe Valea Prahovei pentru fluidizarea circulaţiei pe DN1

Când se decide soarta centurilor ocolitoare de pe Valea Prahovei pentru fluidizarea circulaţiei pe DN1

CNAIR decide dacă centurile ocolitoare din Comarnic şi Buşteni se vor mai construi  FOTO Arhivă Adevărul

O delegaţie formată din reprezentanţi ai Consiliului Judeţean Prahova şi din primarii din Buşteni, Comarnic şi Azuga va merge vineri la Compania Naţională de Drumuri, unde se va întâlni cu ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

Ştiri pe aceeaşi temă

Întâlnirea are ca scop principal abordarea eternei probleme a traficului aglomerat de pe DN1 din zona staţiunilor de pe Valea Prahovei. Cu această ocazie se va discuta din nou despre posibilitatea construirii unor centuri ocolitoare care să preia traficul greu şi să fluidizeze circulaţia între Câmpina şi Predeal.

„Merg la Bucureşti, mâine, la CNAIR, împreună cu primarii de pe Valea Prahovei, unde vom discuta exact despre aceste centuri ocolitoare. Vedem ce măsuri se vor lua”, a declarat Bogdan Toader, preşedintele Consiliului Judeţean Prahova.

La nivelul judeţului Prahova există trei variante care ar putea degreva DN1 de traficul infernal din zona staţiunilor montante. Există soluţii descoperite de inginerii constructori încă de dinainte de 1989, dar până în prezent acestea nu au fost puse în practică, fără să existe o explicaţie plauzibilă. Este vorba despre trei centuri ocolitoare, care ar implica un cost mult mai scăzut decât cel al realizării unei autostrăzi. Prima centură ocoleşte municipiul Câmpina din dreptul localităţii Băneşti, prin albia râului Doftana, cu ieşire spre Valea Doftanei, pe DJ 102 (drumul care duce spre barajul Paltinu). Această variantă de ocolire nu mai reprezintă în prezent o prioritate pentru că a fost gândită în primul rând pentru a prelua traficul de pe DN1 în condiţiile în care ar fi început lucrările la autostrada Comarnic- Braşov.

Celelalte două drumuri care vor ocoli localităţile Comarnic şi Buşteni, adică exact punctele nevralgice unde se blochează circulaţia pe DN1, au rămas încă în discuţie, asta după ce autorităţile locale au acceptat să-şi dea acordul pentru construirea lor, cu condiţia ca finanţarea să fie asigurată fie de Consiliul Judeţean, fie din fonduri guvernamentale.


Traseul centurilor care ocolesc DN1 pe Valea Prahovei, identificat încă înainte de 1989, singurele variante ieftine de a degreva traficul aglomerat  FOTO Diana Frîncu

Pentru centura care ocoleşte Comarnicul a rămas în picioare varianta care porneşte din dreptul intersecţiei unde se află fosta societate Vulturul. Aici se are în vedere amenajarea unui sens giratoriu. Se coboară apoi pe lângă magazinul Mega Image, aflat pe partea stângă a DN1, pe sensul de urcare, iar apoi se merge în paralel cu râul Prahova şi ocoleşte tot oraşul. Se întâlneşte din nou cu DN1 printr-un pasaj suprateran peste calea ferată. Cea de-a doua centură porneşte de la intrare în Buşteni dinspre Bucureşti şi merge în paralel cu DN1, pe partea dreaptă pe sensul de urcare. Acest drum se uneşte din nou cu DN1 la intrare în Azuga, prin spatele Spitalului de Ortopedie.

Discuţiile despre aceste două variante de ocolire, măcar şi pe câteva porţiuni, a DN1 se poartă la nivel de instituţii încă din anul 2015. Exact în urmă cu doi ani, Compania Naţională de Drumuri prin directorul de atunci Narcis Neaga anunţa că cele două centuri urma să fie gata undeva la finele anului 2016, dar construcţia nici măcar nu a demarat. Contactat telefonic, primarul din Comarnic a declarat că nu are nicio informaţie legată cu varianta de ocolire a localităţii pe care o administrează.

“Nu ştiu nimic. Nimic nou. Pe noi nu ne-a anunţat nimeni nimic nici despre centruă şi nici despre autostradă. Ştiu doar că mâine (vineri n.r) am fost invitat la Ministerul Transporturilor să discutăm despre asta. Am primit şi noi o adresă la Primărie. Vedem după discuţii ce se va întâmpla”, a declarat Sorin Popa, primarul oraşului Comarnic.

Emanoil Savin, fostul primar al staţiunii Buşteni, cea mai afectată de traficul intens de pe DN1, nu are informaţii concrete cu privire la viitorul centurilor ocolitoare. Acesta susţine că, mai nou, ar fi apărut ideea că varianta de ocolire se suprapune cu autostrada Comarnic-Braşov şi că există posibilitatea să se renunţe la construirea centurii.


Emanoil Savin, fostul primar al oraşului Buşteni FOTO Arhivă Adevărul

“Înţeleg că se suprapune (centura ocolitoare a Buşteniului n.r.) cu autostrada şi nu ştiu dacă mai este considerată necesară. Părerea mea este că, indiferent dacă se construieşte autostrada, centura de ocolire este indispensabilă pentru a prelua traficul atunci când vor începe lucrările. (…) Suntem un pic lăsaţi în aer pentru că nu avem un răspuns concret. (…) Anul acesta a fost cel mai greu din punct de vedere al circulaţiei în Buşteni. Avem reclamaţii peste reclamaţii de la agenţii economici pentru că nu se poate ajunge la magazine din cauza traficului. Trebuie să faci un ocol de o oră ca să te poţi întoarce în Poiana Ţapului (cartier din Buşteni n.r.) Am avut întâlnire la Buşteni cu reprezentanţi de la CNADNR şi cu cei de la Poliţia Rutieră şi le-am dat în mână nişte proiecte care să ajute la trafic, măcar 20 al sută. Am gândit nişte subtraversări pietonale, moderne, cu lift, cu bandă rulantă în centrul staţiunii şi în dreptul gării, pentru că oamenii nu folosesc trecerile pietonale supraterane pe care le avem deja montate. Să vedem acum ce decizie se va lua”, a declarat Emanoil Savin, fost primar al localităţii Buşteni, în prezent senator de Prahova.

Savin a concluzionat spunând că din 2001 au tot fost organizate dezbateri cu privire la fluidizarea traficului pe DN1, dar singurele măsuri care au fost luate pe Valea Prahovei sunt acele pasarele pietonale supraterane din Buşteni şi Comarnic, nefolosite de cetăţeni şi care urâţesc şi aspectul celor două localităţi.

 

 

citeste totul despre: