Ministrul Transporturilor a promis construcţia unui nod rutier pe Autostrada Deva - Orăştie. Cât de utilă este iniţiativa

Ministrul Transporturilor a promis construcţia unui nod rutier pe Autostrada Deva - Orăştie. Cât de utilă este iniţiativa

Ministrul Transporturilor în vizită pe şantierul Autostrăzii A1. FOTO: DRDP Timişoara.

Aflat în vizită în judeţul Hunedoara, ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a anunţat proiectul unui nod rutier la Sântuhalm, pe Autostrada Deva – Orăştie.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a inspectat, marţi, şantierul Autostrăzii Lugoj – Deva. În urma vizitei le-a cerut drumarilor să respecte termenele şi calitatea lucrărilor şi totodată să mărească ritmul de lucru. Aflat la Deva, Felix Stroe a declarat că ministerul are ca prioritate realizarea a încă unui nod rutier pe Autostrada Deva – Orăştie, în zona localităţii Sântuhalm.

„Această descărcare a devenit prioritate de gradul zero pentru Ministerul Transporturilor. Domnul director general al CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) dă astăzi în proiectare definitivă această descărcare. Vom face toate demersurile cu viteză maximă astfel încât să realizăm foarte repede această descărcare. Nu este posibil ca municipiul Deva, capitala judeţului Hunedoara, să nu aibe descărcare, un acces decent la autostradă. Eu vă asigur că, până la Paşte, lucrurile vom demara. Există bani! UE ne-a dat atâţia bani şi noi nu reuşim să-i absorbim pentru că suntem birocraţi, pentru că instituţiile statului îşi pun piedici una alteia, dar vă promit că eu nu voi adopta atitudinea ministrului care stă în birou”, a declarat ministrul Felix Stroe. Construcţia a fost estimată la circa 18 milioane de lei, potrivit directorului Companiei Naţionale de Infrastructură Rutieră, Ştefan ioniţă, care l-a însoţit pe ministru.

Zilele trecute, şi prim-ministrul României, Mihai Tudose, s-a aflat în „vizită de lucru” în judeţul Hunedoara, fiind prezent atât în Deva, cât şi pe şantierul autostrăzii. O explicaţie pentru cele două vizite ale demnitarilor este apropierea alegerilro locale parţiale din municipiul Deva, care vor avea loc în 5 noiembrie.

Un nod cerut de politicieni, dar care nu va scurta distanţa spre A1
În ultimii patru ani, autorităţile locale din Deva şi Hunedoara şi parlamentarii hunedoreni au adresat mai multe memorii preşedintelui României, Guvernului României şi fostei Companii Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţioanle din România, în care le-au solicitat să se implice în realizarea unui nod rutier care să lege municipiile Deva şi Hunedoara la Autostrada A1, pe motiv că municipiul Deva şi municipiul Huendoara nu au în vecinătate descărcare la autostradă.

În prezent, distanţa din municipiul Deva până la actualul nod rutier de la Şoimuş este de aproximativ şase kilometri, iar faţă de intrarea pe autostradă de la Simeria Veche, este de circa 10 kilometri. Din Hunedoara până la intrarea pe A1 din Şoimuş, distanţa este de 20 de kilometri, aceeaşi ca până la intrarea pe A1 de la Simeria Veche.

Un nod rutier înfiinţat la Sântuhalm, între Deva şi Hunedoara, ar implica şi ridicarea unui pod peste râul Mureş, susţin specialiştii, iar distanţele dintre municipii şi noul nod ar rămâne aproape aceleaşi.  

La Şoimuş, unde va amenajată descărcarea de pe viitoarea Autostradă Lugoj – Deva, va fi construit un pod şi şase kilometri de drum, iar un drum judeţean pe o porţiune de aproximativ 15 kilometri va trebui lărgit la patru benzi şi modernizat. Costurile investiţiei au fost estimate iniţial, potrivit unui proiect anunţat în 2014 de reprezentanţii Ministerului Transporturilor, la cinci milioane de euro.


Vă recomandăm să citiţi şi:

Telenovela peşterii cu trei lilieci care a întârziat cu aproape doi ani construcţia unui sector din Autostrada Lugoj - Deva

La peste doi ani de la semnalarea, pe traseul viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva, a unei peşteri în care ar fi existat lilieci protejaţi, lucrările blocate în zonă pot fi reluate. Din cauza grotei care a stârnit numeroase controverse  şi a unui cimitir neautorizat, constructorii au pierdut autorizaţia de mediu pe un un sector al viitoarei autostrăzi.

Explicaţii pentru mizeria din refugiile Autostrăzii A1: o firmă specializată va prelua salubrizarea spaţiilor de servicii

Serviciul de ordine şi curăţenie din refugiile Autostrăzii A1 Cunţa – Şoimuş, unde sâmbătă zona din faţa grupurilor sanitare era sufocată de gunoaie, sunt asigurate în regie proprie, de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, până când contractul va fi preluat de o firmă specializată de curăţenie.

VIDEO Autostrada Vestului, încă un an complet sterp. Istoria celor 0 kilometri daţi în folosinţă şi lungul şir de rateuri

Niciun kilometru din Autostrada Lugoj – Deva, al cărui termen de finalizare a fost stabilit, iniţial, în 27 mai 2016, n-a fost dat în folosinţă în acest an. Lucrările la autostradă au demarat la sfârşitul anului 2013, dar problemele tehnice şi un lung şir de ghinioane au condus la întârzierea proiectului.

Autostrada Deva – Lugoj va fi realizată integral până la sfârşitul anului 2017, potrivit celor mai optimiste planuri

Abia la sfârşitul anului viitor şoferii vor putea folosi integral autostrada Lugoj – Deva, în lungime totală de circa 100 de kilometri, potrivit celor mai recente informaţii oferite de directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Cătălin Homor.

citeste totul despre: