Criza transporturilor de pe Dunărea Maritimă îi pune la masa negocierilor pe toţi cei implicaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Transporturile pe Dunărea Maritimă au scăzut drastic în ultimii ani. Foto: Adevărul
Transporturile pe Dunărea Maritimă au scăzut drastic în ultimii ani. Foto: Adevărul

Conducerea Admimnistraţiei Portuare a Dunării Maritime (APDM) Galaţi a demarat o serie de întâlniri cu operatorii portuari şi agenţii de shipping pentru a găsi împreună soluţii pentru dinamizarea transporturilor pe Dunăre.

Necesitatea acestor întâlniri, ce vor fi organizate lunar la sediul APDM Galaţi, vine ca răspuns la activitatea redusă a transporturilor în zona porturilor Dunării maritime şi fluviale, din dorinţa de a identifica care sunt problemele ce apar în acest sector de activitate.

La nivelul Portului Galaţi au fost identificate mai multe prbleme. În privinţa controlului vamal al documentelor, operatorii doresc modificarea regulamentului care stipulează această obligativitate. Conform reglementarilor internaţionale, controlul documentelor navelor se face în ordinea solicitării sau sosirii. În Portul Galaţi au prioritate la control navele fluviale. Se doreşte, de asemenea, eliminarea din controalele care se fac la îmbarcare/debarcare a personalului navigant: acesta ar trebui făcut doar de către Poliţia de Frontieră. Operatorii mai vor gratuitate în zona de ancorare pentru navele care staţionează dar nu operează în portul respectiv.

O altă problemă mare, ridicată de agenţii de shipping, se referă la modificarea spatiului de manevră pentru navele noi care pleacă din Şantierul Naval şi care sunt obligate să facă probe înainte de plecare.

„Navele noi contruite în Şantierul Naval sunt obligate să facă probe înainte de plecare. În prezent, zona de probe pentru nave în Portul Galaţi este 1,5 mile, spaţiu insuficient de manevră pentru nave de mari dimensiuni ori de mare viteză, fapt pentru care comandanţii sunt nevoiţi să facă demersuri suplimentare în vederea depăşirii acestei zone. Se doreşte modificarea acestei zone de manevră, de la 1,5 mile la 4,5 mile”, spune directorul APDM Galaţi, Luigi Marius Ciubrei.

Au mai fost aduse in discuţie aspecte legate de bunkerajul naval, alimentarea cu apă potabilă a navelor ancorate în Portul Galaţi, necesitatea stabilirii unei dane de aşteptare a navelor, dotarea cu amortizoare de cauciuc a cheurilor din Portul Mineralier, schimbări legislative care reglementează formalităţile de intrare/ieşire din port, taxele de pilotaj, acordarea de facilităţi în porturi.

Toate aceste propuneri vor fii inserate într-un document oficial, semnat de cei prezenţi, iar problemele ridicate vor face obiectul unor întâlniri a reprezentanţilor APDM Galaţi cu factori centrali şi locali interesaţi în soluţionarea acestora, respectiv Ministerul Tranporturilor, Consiliul Judeţean Galaţi, Primăria Municipiului Galaţi, Administraţia Zonei Libere Galaţi, RA AFDJ Galaţi, ANR Galaţi, Inspectoratul Judeţean al Poliţiei de Frontieră Galaţi sau Radionav.

Galaţi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite